ایرانیان جهان
نخست وزیر عراق به واشنگتن خواهد رفت
چهارشنبه 9 تير 1400 - 03:35:41
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی به زودی به آمریکا سفر خواهد کرد تا درباره خروج نیروهای آمریکایی با مقامات واشنگتن رایزنی کند.
به نقل از الجزیره، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز (سه‌شنبه) از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا خبر داد.
او گفت: الکاظمی برای توافق بر سر جدول زمانبندی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق به زودی عازم واشنگتن خواهد شد.
الاعرجی افزود: عراق نیازی به نیرو‌های رزمی خارجی ندارد، کشور به اندازه کافی نیرو دارد.
اعلام این سفر یک روز پس از حمله آمریکا به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه مطرح شده است.
سخنگوی نخست وزیر عراق دیروز در واکنش به این حمله اعلام کرد: حمله آمریکا را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار و غیرقابل قبول حاکمیت عراق می‌دانیم. از همه می‌خواهیم که آرام باشند و از تشدید در همه اشکال آن جلوگیری کنند.
او تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار این تخلفات اقدامات و تحقیقات لازم را انجام خواهیم داد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که نمی‌خواهیم عراق به عرصه تسویه حساب تبدیل شود.
بامداد دیروز (دوشنبه) نظامیان آمریکایی با جنگنده‌های اف-15 و اف-16 مواضع نیرو‌های مقاومت را در شهر القائم در نوار مرزی با سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار نیروی الحشدالشعبی به شهادت رسیدند.
پنتاگون در بیانیه‌ای ادعا کرد که این حمله را در راستای حمایت از منافع خود در عراق انجام داده است.
این درحالی است که آمریکا به موجب مصوبه پارلمان عراق باید تمامی نیرو‌های خود را از سراسر خاک این کشور خارج کند و اقدام امروز واشنگتن نقض قوانین و حاکمیت عراق است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/256654/نخست-وزیر-عراق-به-واشنگتن-خواهد-رفت
بستن   چاپ