ایرانیان جهان
مالزی هواپیمای جنگی می خرد
چهارشنبه 9 تير 1400 - 03:36:08
ایرانیان جهان - ایرنا / وزارت دفاع مالزی اعلام کرد، پس از مانورهای اخیر ارتش چین در دریای چین جنوبی این کشور به دنبال خرید هواپیماهای جنگی برای به روز کردن نیروی هوایی خود است.
به گزارش پایگاه خبری « آ.بی.تی تایمز » آمریکا، وزارت دفاع مالزی افزود پس از گذشت سه هفته از نقض مرزهای هوایی اش توسط ارتش چین، هواپیماهای سبک جنگی جدید و پیشرفته را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد. 
در بیانیه منتشر شده در وبسایت نیروی هوایی سلطنتی مالزی آمده است، نیروی هوایی این کشور نیاز به تامین 18 فروند هواپیمای جدید برای جایگزینی ناوگان قدیمی دارد. با وجود اینکه جزئیات بیشتری در این بیانیه منتشر نشده اما یک منبع آگاه در وزارت دفاع مالزی اعلام کرد 8 فروند از این هواپیماها از نوع جت های جنگنده و بقیه آنها هواپیماهای جنگی کوچک هستند. 
برپایه این گزارش، برنامه به روز رسانی ناوگان هواپیمایی مالزی از سال 2018 آغاز شده است. این برنامه برای تامین 36 پلتفرم در دو فاز پیش بینی می شود که 18 فروند در سال 2021 و بقیه در سال 2025 خریداری خواهد شد. 
نیروی هوایی مالزی اخیرا 7 مانور هوایی با ناوگان قدیمی و فرسوده خود که در اواسط دهه 1990 تجهیز شده بود، انجام داده است.
در دسامبر سال 2018 مالزی به شرکت های متفاوتی درخواستِ خرید داد و 8 شرکت پاسخ دادند که شامل شرکت های آمریکایی،کره جنوبی، ایتالیا، هند، چین، روسیه و چک می باشد. 
اوایل ماه جاری 16 جنگنده ارتش چین با نقض حریم هوایی مالزی اعتراض این کشور را به عنوان تهدید برای حق حاکمیت ملی و امنیت هوایی برانگیختند. این در حالی است که چین این ادعا را رد کرده و آن را پروازهای عادی می داند. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/256657/مالزی-هواپیمای-جنگی-می-خرد
بستن   چاپ