ایرانیان جهان
بلینکن: حضور 10 هزار زندانی داعشی در سوریه پذیرفتنی نیست
چهارشنبه 9 تير 1400 - 03:39:15
ایرانیان جهان - ایسنا / وزیر امور خارجه آمریکا گفت که 10 هزار شبه‌نظامی داعشی همچنان در کمپ‌های نیروهای "قسد" در سوریه در بازداشت هستند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست رم به منظور تجدید تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با این شبه‌نظامیان گفت، واشنگتن همچنان از کشورها، شامل 78 کشور عضو این ائتلاف ضد داعش می‌خواهد تا شهروندانشان را که به این گروه ملحق شده بودند، تحویل بگیرند.
بلینکن گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست و نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد. ایالات متحده همچنان از کشورهای هدف صحبت ما، به ویژه اعضای ائتلاف، می‌خواهد تا شهروندانش را تحویل گرفته، آنها را دوباره اسکان داده و محاکمه کنند.
وزیر خارجه آمریکا از اقدام برخی از کشورهای آسیای میانه به ویژه قزاقستان و ازبکستان و کشورهای بالکان بابت تحویل گرفتن تعدادی از شهروندانشان قدردانی کرد. با این حال برخی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا دوشنبه گفتند که حین این کنفرانس هیچ کشوری تعهد جدیدی بابت گرفتن اتباعشان نداده‌اند.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین دوشنبه از کمک 436 میلیون دلاری انسانی برای سوری‌ها، هم در داخل این کشور و در کشورهای اطراف و جوامعی که میزبان آنها شده‌اند، خبر داد. وزارت خارجه آمریکا از این کشورها نام نبرد اما مقام‌های آمریکایی گفتند که این اعتبارات جدیدی است. بلینکن گفت: این اعتبار حمایت برای تامین غذا، آب پاک، پناهگاه، مراقبت درمانی، تغذیه، حفاظت و آموزش و دیگر اشکال کمک‌هاست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/256669/بلینکن--حضور-10-هزار-زندانی-داعشی-در-سوریه-پذیرفتنی-نیست
بستن   چاپ