ایرانیان جهان
امکان دسترسی به سرویس ایکس کلاد برای کاربران رایانه شخصی و iOS فراهم شد
چهارشنبه 9 تير 1400 - 03:59:10
ایرانیان جهان - مایکروسافت شرایطی فراهم کرده است تا کاربران از طریق مرورگر رایانه شخصی یا iOS، به سرویس ایکس کلاد دسترسی پیدا کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که بحث‌های فراوانی سر آن وجود دارد، سرویس ایکس کلاد مایکروسافت است که اجازه‌ی تجربه‌ی بازی‌های مختلف را به‌صورت استریم به کاربر می‌دهد. درواقع گیمرها برای استفاده از سرویس ایکس کلاد بیشتر به اینترنت پرسرعت نیاز دارند تا سخت‌افزاری پیچیده. البته با توجه به گزارش‌ها به نظر می‌رسد که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، شرایطی فراهم شده که سرویس ایکس کلاد را روی پلتفرم‌های مختلف بتوان تجربه کرد. ردموندی‌ها برای مدتی می‌شود که به دنبال آوردن سرویس گیمینگ ابری ایکس کلاد روی پلتفرم‌های مختلف بودند و حال به نظر می‌رسد که تلاش‌های آن‌ها در حال نتیجه دادن است. سرویس ایکس کلاد ابتدا برای پلتفرم اندروید منتشر شد تا کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی بتوانند از این سرویس استفاده کنند؛ اما GamesRadar گزارشی منتشر کرده است که کاربران کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های مبتنی بر iOS نیز می‌توانند از ویژگی مورد نظر برخوردار شوند. ردموندی‌ها در ماه آوریل گذشته ایکس کلاد را به‌صورت آزمایشی برای مشترکان ایکس باکس گیم پس آلتیمیت روی پی سی و iOS در دسترس قرار دادند که البته فقط از طریق دریافت دعوت‌نامه می‌شد از آن استفاده کرد؛ اما طبق گزارش منتشرشده از این پس دیگر نیازی به دعوت‌نامه نیست و تمام مشترکان گیم پس آلتیمیت روی پی سی و دستگاه‌های iOS خود می‌توانند از سرویس ایکس کلاد بهره ببرند. تنها کاری که کاربران باید برای تجربه‌ی بازی‌های کلاد گیمینگ انجام دهند این است که در مرورگر خود روی پلتفرم‌های مذکور به آدرس xbox.com/play مراجعه کنند. ایکس کلاد در حال حاضر از مرورگرهای اج، کروم و سافاری پشتیبانی می‌کند. البته کاربران اندروید همچنان باید از اپلیکیشن اختصاصی ایکس باکس گیم پس از سرویس استریم بازی مایکروسافت استفاده کنند.

ایرانیان جهان

احتمال عرضه نشدن بازی GTA 6 تا سال 2025؛ انتشار اطلاعات جدید وجود ویژگی ری تریسینگ روی تمامی نسخه های Avatar: Frontiers of Pandora
واضح است که عرضه‌ی کلاد گیمینگ برای پلتفرم‌های جدید می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت استفاده از این سرویس سوق دهد و آن را محبوب‌تر کند. البته این تنها پیشرفت این سرویس نیست. هدف کلاد گیمینگ قبلاً این بود که تجربه‌ای مشابه کنسول ایکس باکس وان ارائه دهد. حال اما مایکروسافت با بهبود این سرویس ارائه‌ی تجربه‌ای نزدیک به ایکس باکس سری ایکس را هدف قرار داده است. کلاد گیمینگ حالا بازی‌ها را در وضوح تصویر 1080p و روی 60 فریم بر ثانیه استریم می‌کند. البته این را هم باید در نظر بگیریم که کیفیت بازی استریم‌شده کاملا به پهنای باند کاربر بستگی دارد. سرویس ایکس کلاد برای مایکروسافت اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا ردموندی‌ها آینده‌ی بازی‌های ویدئویی را در سرویس‌های استریم می‌دانند. چنین سرویس‌هایی بسیار ارزان‌تر از کنسول‌های خانگی خواهند بود؛ درواقع کاربر تنها به اینترنت پرسرعت نیاز دارد و پس از خرید حق اشتراک سرویس‌هایی مانند ایکس کلاد می‌تواند به آرشیوی از بازی‌های مختلف دست پیدا کند، آرشیوی که خلاصه شده به نسلی از کنسول‌های خانگی نیست و می‌تواند شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از بازی‌ها در سبک و ژانرهای مختلف شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/256746/امکان-دسترسی-به-سرویس-ایکس-کلاد-برای-کاربران-رایانه-شخصی-و-iOS-فراهم-شد
بستن   چاپ