ایرانیان جهان
محکومیت 14 نظامی ارمنی از سوی دادگاه جمهوری آذربایجان
شنبه 12 تير 1400 - 09:54:15
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / جمهوری آذربایجان 14 نظامی دستگیر شده ارمنی را به زندان محکوم کرد.
به نقل از خبرگزاری "آپا"، دادگاه رسیدگی به جرائم 14 زندانی ارمنی به اتهام اقدام تروریستی در جمهوری آذربایجان دیروز به ریاست افغان حاجی اف تشکیل و رای نهایی صادر شد.
بر این اساس، اتهام این نظامیان، نقض قوانین مرزی و اقدام تروریستی-تخریباتی در اراضی جمهوری آذربایجان اعلام شده است. دادستان جرایم سنگین باکو، برای دو ارمنی به نام‌های آواکیان قراچ آرزومانویچ و سئروبیان گغام سامولویچ 5 سال و برای هر کدام از 12 نفر دیگر 2 سال زندان درخواست کرد.
بر اساس حکم صادره، آواکیان قاراچ آرزومانویچ و سئروبیان گغام سامولویچ به 4 سال و 12 ارمنی دیگر به 6 ماه زندان محکوم شدند. 62 نظامی ارمنستان پس از بیانیه سه جانبه صلح به مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان وارد و توسط نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان بازداشت شده اند.
جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ که از روز 27 سپتامبر 2020 میلادی آغاز شده بود، سرانجام با امضای معاهده آتش بس میان دو کشور با وساطت روسیه و ترکیه خاتمه یافت. جنگی که به قیمت کشته و زخمی شدن بیش از 10 هزار نفر از قوای نظامی و غیرنظامیان دو کشور (که بخش عمده تلفات مربوط به ارمنستان است) تمام شد.
نهم نوامبر، الهام علی‌اف، ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان، روسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان، بیانیه مشترکی را امضاء کردند که به موجب آن درگیری‌ها در قره‌باغ به پایان رسید و توافق صلح قره باغ به تائید مقامات سه کشور رسید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/257365/محکومیت-14-نظامی-ارمنی-از-سوی-دادگاه-جمهوری-آذربایجان
بستن   چاپ