ایرانیان جهان
نخست وزیر اتیوپی: مجبور به جنگ در تیگرای شدیم
چهارشنبه 16 تير 1400 - 05:04:30
ایرانیان جهان - ایسنا / نخست‌وزیر اتیوپی در سخنانی هدف کشورش از احداث سد النهضه را تامین نیاز برق این کشور اعلام کرد و گفت که دولتش ناگزیر به جنگ در منطقه تیگرای شده است.
آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: برخی از طریق درگیری و جنگ طولانی مدت در اقلیم تیگرای به دنبال تضعیف دولت اتیوپی هستند.
وی افزود: جبهه آزادسازی خلق تیگرای به اشکال مختلف ما را تهدید کرد. ما نمی‌خواستیم وارد درگیری در تیگرای شویم اما ناگزیر به انجام این کار شدیم.
احمد همچنین در جریان نشست پارلمان کشورش برای تصویب بودجه با اشاره به بحران سد النهضه اظهار کرد: هدف اتیوپی تنها تأمین نیاز برق خود و کاهش نگرانی‌های سودان و مصر و همچنین ایجاد صلح و رفاه پایدار در منطقه است.
وی گفت: "ابتکار عمل سبز" ما که شامل کاشت میلیاردها نهال در اتیوپی است، می‌تواند به مصر و سودان کمک کند تا آب بیشتری از آنچه در حال حاضر دریافت می‌کنند، به دست بیاورند.
نخست‌وزیر اتیوپی ادامه داد: ابتکار عمل سبز ما به افزایش میزان باران و آب و همچنین کاهش میزان کمبود آب کمک خواهد کرد و این مساله می‌تواند امنیت آب را برای ما و دیگران در منطقه تضمین کند.
احمد تصریح کرد: ما قصد آسیب رساندن به کسی را نداریم و به جای آن به دنبال توسعه مشترک از طریق همکاری با دیگران هستیم.
وی در ادامه از کشورهای جهان خواست که برای ایجاد یک راه حل همیشگی برای بحران سد النهضه تلاش کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/258112/نخست-وزیر-اتیوپی--مجبور-به-جنگ-در-تیگرای-شدیم
بستن   چاپ