ایرانیان جهان
نتانیاهو باز هم بحران آفرینی کرد
پنجشنبه 17 تير 1400 - 06:33:01
ایرانیان جهان - تسنیم / نتانیاهو و خانواده‌اش سیاست زمین سوخته را در قبال رقیب پیروز خود در پیش گرفته و پس از امحای اسناد در دفتر نخست وزیری، مشکلاتی را در مقر اقامت نخست وزیر هم به وجود آورده است.
شبکه 12 تلویزیون اسرائیلی در گزارشی خبر داد، سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) هشدار داده است مقر اقامت نخست وزیر اسرائیل در خیابان بالفور قدس بعد از خروج نتانیاهو از آن از شرایط امنیتی کافی برخوردار نیست.
به گفته این رسانه عبری زبان، شاباک در چند روز مانده به تحویل این مقر به نفتالی بنت اعلام کرد احتمالا با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات امنیتی مواجه شده و باید پیش از نقل مکان وی این مشکلات حل شوند.
بارون آبراهام خبرنگار شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در گزارشی از مقر نخست وزیری اسرائیلی اعلام کرد: بعد از کش و قوس‌های فراوان قرار است شنبه آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این مقر را برای همیشه ترک کند، در حالی که گفته می‌شود روز بعد از آن یعنی یک شنبه نفتالی بنت به آن نقل مکان خواهد کرد.
در این بین به اعتقاد شاباک احتمالا برخی از ساختارهای امنیتی موجود در این ساختمان دچار مشکل (تخریب) شده‌اند و باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند.
شاباک همچنین به دفتر نخست وزیری اسرائیل اطلاع داده است که پایش این مکان نشان می‌دهد در حال حاضر این محل برای شرایط اضطراری قابلیت‌های لازم را نداشته و باید برخی از تغییرات در آن به وجود‌‌ آید.
این نهاد امنیتی اسرائیلی هزینه بازسازی مقر نخست وزیری را بین 10 تا 15 میلیون شیکل اعلام کرد.
در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند خانواده بنت حاضر نیست در مکانی که خانواده نتانیاهو در آن سکونت کرده زندگی کنند و قصد دارند همچنان در خانه خود بمانند، بنت هم قرار است 4 روز در هفته را به تنهایی در بالفور زندگی کند، امری که می‌تواند دردسر جدیدی برای نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به وجود آورد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/258391/نتانیاهو-باز-هم-بحران-آفرینی-کرد
بستن   چاپ