ایرانیان جهان
اردن احکام مرتبط با پرونده کودتای نافرجام را صادر کرد
سه شنبه 22 تير 1400 - 04:10:51
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / دادگاه امنیت ملی اردن احکام دو متهم اصلی پرونده کودتا علیه پادشاه این کشور را صادر کرد.
به گزارش الجزیره، دادگاه امنیت ملی اردن امروز (دوشنبه) «باسم عوض الله» رئیس سابق دربار سلطنتی و «شریف حسن بن زید» یکی از شاهزادگان این کشور را به برنامه ریزی برای اجرای یک طرح مجرمانه به منظور فتنه انگیزی در اردن و تشویق به اقدام علیه شاه اردن متهم کرد.
دادگاه امنیت ملی اردن، برای باسم عوض الله و شاهزاده شریف حسن بن زید حکم 15 سال زندان صادر کرد.
دادگاه مذکور این دو نفر را به تلاش برای برهم زدن ثبات این کشور متهم کرد.
رئیس دادگاه اردن نیز اعلام کرد: دو فرد متهم در پرونده «فتنه» با یکدیگر روابط دوستانه دارند. آن‌ها ضد پادشاهی و عبدالله دوم، پادشاه اردن هستند ودر صدد فتنه انگیزی و هرج و مرج در کشور بودند.
دادگاه امنیت ملی اردن نخستین جلسه دادرسی متهمان ردیف اول کودتای نافرجام اردن را در 31 خرداد برگزار کرد و قضات اردن کیفر خواست دو متهم را صادر و نام این پرونده را در رسانه‌ها «پرونده فساد» اعلام کردند.
چندی پیش نیز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست افشا کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای تضعیف و کنار زدن ملک عبدالله با یکدیگر همکاری می‌کردند. این روزنامه آمریکایی هدف از این اقدامات علیه پادشاه اردن را وادار کردن فلسطینیان برای پذیرش معامله قرن عنوان کرد.
نیرو‌های امنیتی اردن 14 فروردین ماه اعلام کردند گروهی از نزدیکان پادشاه اردن قصد اجرای کودتای نظامی را داشتند که با بازداشت عاملانش این کودتا به سرانجام نرسید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/259426/اردن-احکام-مرتبط-با-پرونده-کودتای-نافرجام-را-صادر-کرد
بستن   چاپ