ایرانیان جهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد: تعاونی های گیلان بیش از سه میلیون دلار محصول به خارج از کشور صادر کردند
سه شنبه 22 تير 1400 - 10:18:32
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: شناسایی شرکت های تعاونی مشکل‌دار در سال جاری برای تقویت و توانمندسازی این شرکت‌ها با هدف افزایش صادرات یکی از اولویت های مهم در بخش تعاون است.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده گفت: طی سه ماه نخست امسال شرکت های تعاونی استان محصولاتی نظیر پارچه مخمل، مفتول مسی، تن ماهی و دیگر مواد غذایی، کفش و دمپایی به وزن 2 هزار و 143 تن به خارج از کشور صادر کردند.
علیزاده، تولیداتی نظیر کاشی، پالت، سرنگ، گل و گیاه و جوجه یک روزه را از دیگر محصولات صادر شده توسط شرکت های تعاونی استان گیلان عنوان کرد و افزود: جمعا به ارزش 3 میلیون و 96 هزار و 508 دلار به مقصد کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، گرجستان، روسیه، آذربایجان و چین صادرات داشته ایم.
وی گفت: صادرات افزون بر 3 میلیون دلار توسط شرکت های تعاونی استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 971 هزار دلار ) بیانگر رشد 157 درصدی است.
علیزاده با اشاره به 2 هزار و 419 شرکت تعاونی فعال در گیلان گفت : حدود 202 هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند که با احتساب اعضای سهام عدالت این تعداد به بیش از 2 میلیون نفر در استان می رسد.
وی اضافه کرد : با سرمایه گذاری به مبلغ 10 هزار و 632 میلیارد ریال در این تعاونی ها، اشتغال مستقیم برای 40 هزار و 200 نفر فراهم شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به 14 اتحادیه فعال در استان از عضویت 295 شرکت تعاونی در این اتحادیه ها خبر داد.
22 تیر 1400 09:55
روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان |
کد خبر : 242,145
کلیدواژه ها: صادرات,تعاونی های گیلان,عباس علیزاده,مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/259631/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-گیلان-خبر-داد--تعاونی-های-گیلان-بیش-از-سه-میلیون-دلار-محصول-به-خارج-از-کشور-صادر-کردند
بستن   چاپ