ایرانیان جهان
مکرون: صدور گذرنامه بهداشتی برای فرانسوی‌ها اجباری می‌شود
چهارشنبه 23 تير 1400 - 05:02:23
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد طرح اجباری شدن صدور گذرنامه بهداشتی برای تمامی شهروندان فرانسوی به پارلمان این کشور ارائه شده است.
به نقل از شبکه خبری فرانس 24؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی که شب گذشته از رسانه‌های این کشور پخش شد از ارائه طرح اجباری شدن صدور گذرنامه بهداشتی برای تمامی شهروندان فرانسوی به پارلمان این کشور خبر داد.
او گفت: از 21 ژوییه ارائه گذرنامه بهداشتی به اماکن تفریحی و فرهنگی نیز تسری پیدا می‌کند.
بر اساس این تصمیم از 21 ماه ژوییه در هر مکان تفریحی و فرهنگی که گنجایش بیش از 50 نفر را دارد ارائه کیو آر کد (QR Code) گذرنامه بهداشتی ضروری خواهد بود.
اگر پارلمان فرانسه تا آخر ماه ژوییه با این لایحه رئیس جمهوری موافقت کند گذرنامه بهداشتی از اول ماه اوت برای همه افراد در فرانسه اجباری خواهد شد.
یکی دیگر از محور‌های سخنان مکرون اجباری شدن زدن واکسن کرونا برای همه مشاغل و افرادی است که در ارتباط نزدیک یا تماس با افراد سالخورده و ضعیف از نظر جسمانی هستند.
مکرون در این رابطه تصریح کرد: همه افراد مربوطه تا 15 سپتامبر زمان دارند تا واکسن بزنند. این کار را نیز باید از همین حالا آغاز کرد. از 15 سپتامبر کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت و افراد خاطی نیز مجازات خواهند شد.
همچنین بر اساس تصمیمات رئیس جمهوری فرانسه آن بخش از شهروندان این کشور که دو دوز واکسن کرونا را در ماه ژانویه و فوریه را دریافت کرده اند، می‌توانند از ماه سپتامبر برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.
رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: از پاییز امسال آزمایش‌های پی سی آر برای تشخیص کرونا پولی خواهد شد. مگر آنکه با نسخه پزشک باشد.
اگر فرمانداری‌ها تصمیم بگیرند اجرای محدودیت‌های کرونایی در مناطقی که نرخ ابتلا به کرونا بالا باشد یا میزان بستری شدن افراد در بیمارستان زیاد باشد انجام خواهد شد. در این گونه مناطق ماسک زدن در اماکن عمومی نیز اجباری خواهد شد.
در این سخنرانی که هشتمین سخنرانی مکرون درباره کرونا بود تاکید شد که تنها راه بازگشت به زندگی عادی واکسیناسیون گسترده مردم است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/259737/مکرون--صدور-گذرنامه-بهداشتی-برای-فرانسوی‌ها-اجباری-می‌شود
بستن   چاپ