ایرانیان جهان
دستگیری فرد متهم به فروش کارت‌های جعلی واکسن کووید 19 در آمریکا
يکشنبه 27 تير 1400 - 02:15:09
ایرانیان جهان - شخصی با مدرک هومئوپاتی در آمریکا به اتهام فروش کارت‌های جعلی واکسیناسیون کووید 19 و قرص‌های حاوی ویروس کرونا دستگیر شده است.

به‌گفته مقام‌های آمریکا، دکتر هومئوپاتی در کالیفرنیا اولین فردی است که دولت او را به‌‌دلیل فروش کارت‌های جعلی واکسیناسیون کووید 19 متهم کرده. این دکتر جولی ای مازی نام دارد و اهل ناپای کالیفرنیا است که قرص‌هایی با عنوان گلوله‌های ایمن‌سازی کووید 19 را نیز به بیماران فروخته. وی روز چهارشنبه دستگیر شد و به کلاه‌برداری الکترونیکی و اظهارات دروغ درباره امور مراقبت‌های بهداشتی متهم شد. خانم مازی با بیست سال زندان و صدها هزار دلار جریمه نقدی رو‌به‌رو است. به‌گزارش نیویورک تایمز ، در شکایتی تنظیم‌شده علیه خانم مازی آمده است که وی موادی را به‌شکل گلوله‌ به قیمت 243 دلار فروخته است که به‌گفته خودش، حاوی مقادیر بسیار کمی از ویروس کرونا است که موجب پاسخ ایمنی می‌شود و ایمنی مادام‌العمری را دربرابر کووید فراهم می‌کند. مازی برای تشویق مشتریان به خرید گلوله‌ها به دروغ به آن‌ها می‌گفت سه واکسن کووید 19 مجاز در آمریکا حاوی مواد سمی هستند. بر‌‌‌اساس این شکایت، او ایمن‌سازی‌های هومئوپاتی را نیز برای بیماری‌های کودکی ارائه می‌داد و به دروغ مدعی می‌شد دربرابر بیماری‌های دوران کودکی ایمن‌کننده است و شرایط واکسیناسیون موردنیاز مدارس کالیفرنیا را برآورده می‌کند.

ایرانیان جهان

کارت‌های اکسیناسیون کووید 19 که مازی به بیماران می‌داد، به دروغ نشان می‌داد آن‌ها واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند طبق شکایت مذکور، مشخص نیست چه تعدادی از مردم گلوله‌های ایمن‌سازی کووید را از مازی خریده‌اند؛ اما وی از ژانویه 2020 تا می 2021، بیش از 200 هزار دلار را ازطریق شرکت پرداخت دیجیتال اسکوئر دریافت کرده است. در بیشتر تبادلات هدف از پرداخت‌ها مشخص نشده است؛ اما برای 25 مورد از تبادلات که مبلغ آن‌ها بیشتر از 7500 دلار می‌شود، ذکر شده است که برای درمان‌های کووید 19 بوده‌اند. استیون جی رایان از دفتر بازرسی کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت این اداره تحقیق درباره کلاه‌برداران گمراه‌کننده مردم را ادامه می‌دهد. وی در بیانیه‌ای گفت: «این دکتر در زمانی که صداقت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، موجب بی‌اعتمادی به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شده است.» ماه می، مقام‌های کالیفرنیا صاحب یک بار را به اتهام فروش کارت‌های جعلی واکسیناسیون کووید در محل کارش دستگیر کردند. این نگرانی نیز وجود دارد افرادی که تصویر کارت واکسیناسیون خود را به‌همراه نام و تاریخ تولد به‌اشتراک می‌گذارند، درمعرض سرقت هویت یا کلاه‌برداری قرار گیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/260479/دستگیری-فرد-متهم-به-فروش-کارت‌های-جعلی-واکسن-کووید-19-در-آمریکا
بستن   چاپ