ایرانیان جهان
تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی، زمینه ساز رعایت عفاف و حجاب در کیش
دوشنبه 28 تير 1400 - 12:41:32
ایرانیان جهان - معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور تقویت ایمان، اعتقادات و ارتقاء اقدامات فرهنگی را زمینه ساز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اصغر عبدالهی معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور، نماد و پوشش اسلامی از جنبه های ظاهری و باطنی را به عنوان حجاب در جامعه برشمرد و گفت: اجرای طرح جامع 14 مسجد در جزیره کیش، نشان از طراحی نمادهای مختلف فرهنگی بر اساس بنیان علمی در هنجارهای فرهنگی و اجتماعی جزیره دارد.
عبدالهی با تاکید بر این که در هر رفتار فرهنگی و اجتماعی باید از واقعیت‌ها یک تعریف واحد ارائه دهیم، اظهار داشت: آسیب اجتماعی یک گناه محسوب می شود و گناه در هر فرهنگ و ادبیات کشوری به معنای شکستن هنجار است.
وی در ادامه بر ضرورت توجه به سرمایه های اجتماعی که تقویت کننده حکمرانی دینی در جامعه است اشاره داشت و افزود: اهتمام ویژه به سرمایه های اجتماعی رسیدن به اعتقاد اجتماعی و نهادینه کردن دین خدا در جامعه است.
معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور آسیب های اجتماعی را به عنوان دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، آسیب های اجتماعی در بالاترین سطح کارشناسی بررسی و راه کار موثر ارائه می شود.
اصغر عبدالهی یکی از فریضه های دینی را "امر به معروف و نهی از منکر" معرفی کرد و بیان داشت: با آگاهی بخشی به عموم جامعه از خطرات ناشی از آسیب های اجتماعی، منجربه افزایش سطح مشارکت و اعتماد اجتماعی خواهد شد.
معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی بی توجهی به آسیب های اجتماعی را منشاء ایجاد بحران در جامعه عنوان کرد و گفت: رفتارهای هنجارشکنی نوجوانان و جوانان سبب ایجاد بحران هویتی در جامعه می شود و سطح مشارکت این افراد در هنجارهای جامعه کاهش خواهد یافت.
به گفته اصغر عبدالهی مشارکت به عنوان تضمین کننده یکپارچگی و نفوذ اجتماعی نقش مهمی را برعهده دارد که در این منطقه ایجاد همدلی، همراهی، هم آگاهی و هماهنگی بین مسوولان کیش اقدامی کم نظیر و ارزشمند است.
اصغر عبدالهی با اشاره به نقش مهم 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب باید همراه با بشارت و تبلیغ ترویج داده شود.
عبدالهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جامعه اسلامی 54 نوع آسیب اجتماعی شناسی شده که از این تعداد عفاف و حجاب یکی از موارد مطرح شده است و امیدواریم بنیان‌های فکری و فرهنگی در جزیره کیش تقویت شود.
وی مدیریت هوشمند در حوزه های فرهنگی، قرآنی، مدیحه سرایی، فکری و فرهنگی جزیره کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید زیرساخت‌های، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این منطقه توسعه و ارتقاء یابد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/260751/تقویت-و-اجرای-برنامه-های-فرهنگی،-زمینه-ساز-رعایت-عفاف-و-حجاب-در-کیش
بستن   چاپ