ایرانیان جهان
رئیس عملیات ارتش اتیوپی در اسارت شبه نظامیان تیگرای
چهارشنبه 30 تير 1400 - 17:36:15
ایرانیان جهان - ایسنا / نظامیان جبهه آزادسازی مردم تیگرای با انتشار بیانیه‌ای هویت یکی از مهمترین اسرای خود از نیروهای نظامی اتیوپی را فاش کردند.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جبهه آزادسازی مردم تیگرای در بیانیه نظامی خود اعلام کرد که سرهنگ یکم یاسین، رئیس عملیات فرماندهی شرق در ارتش اتیوپی به اسارت این جبهه درآمده است.
برخی فعالان و وبلاگ‌نویسان تصاویری را منتشر و اعلام کردند که این عکس‌ها متعلق به سرهنگ یکم یاسین است که به اسارت نیروهای جبهه‌ آزادسازی تیگرای درآمده است.
نیروهای تیگرای با وجود اینکه 1000 اسیر را آزاد کردند، در حال حاضر حدود 5000 تن از نیروهای دولت اتیوپی را که به این اقلیم حمله کرده بودند، در اسارت خود دارند و افسران ارشدی را که به اسارت گرفته‌اند، محاکمه خواهند کرد.
رهبر این جبهه در گفتگویی با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: جبهه آزادسازی مردم تیگرای حدود هزار تن از سربازان دولت اتیوپی را که در درگیری‌های اخیر به اسارت درآورده بود، آزاد کرد، این در حالی است که دو طرف برای درگیری بر سر مناطق مورد اختلاف در غرب منطقه آماده می‌شوند.
او افزود: بیش از 5000 سرباز هنوز در اسارت ما هستند و افسران ارشدی که به زودی محاکمه خواهند شد، باقی می‌مانند، سربازان نیز به مرزهای جنوبی تیگرای با اقلیم امهره هدایت شدند.
از حدود هشت ماه قبل جنگ میان نیروهای دولت اتیوپی و نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای برقرار است، هشت ماه قبل نیروهای دولت اتیوپی توانستند پس از سه هفته کنترل شهر مکیلی، مرکز اقلیم تیگرای را به دست بگیرند اما در ادامه نیروهای اقلیم تیگرای موفق شدند کنترل بیشتر مناطق و مرکز آن را پس بگیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/262022/رئیس-عملیات-ارتش-اتیوپی-در-اسارت-شبه-نظامیان-تیگرای
بستن   چاپ