ایرانیان جهان
طرح مفهومی لامبورگینی کانتاش آینده معرفی شد
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 03:51:31
ایرانیان جهان - شرکت آرک دیزاین به مناسبت 50 سالگی لامبورگینی کانتاش، طرحی مفهومی با نام «لامبورگینی کانتاش 50 اماجو» معرفی کرده است که از پلتفرم و برخی ویژگی‌های ظاهری ابرخودروی اونتادور بهره می‌برد.

امسال دنیا 50 سالگی لامبورگینی کانتاش (Lamborghini Countach) را جشن می‌گیرد و درحالی‌که ما مشتاقانه منتظر نسخه‌ی بزرگداشت احتمالی خودروساز سنت آگاتا هستیم، استودیوی طراحی مستقل آرک دیزاین (ARC Design)، طرح مفهومی دیجیتال با الهام از خلاقیت اصلی مارچلو گاندینی ارائه داد. به گزارش Carscoops ، لامبورگینی کانتاش 50 اماجو (Countach 50 Omaggio) به منظور ادای احترام به خودروی مفهومی که در سال 1971 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، طراحی شده است. این نسخه‌ی کانتاش دارای خالص‌ترین و بهترین شکل ممکن بود؛ زیرا نسخه‌های مختلف تولیدی که بین سال‌های 1974 تا 1990 ساخته شده بودند، به‌تدریج با افزودن اجزای آیرودینامیک برجسته‌تر و سپرهای بزرگ‌تر از خطوط اصلی و اولیه در طراحی منحرف شدند. آرک دیزاین قصد داشت خطوط اصلی بدنه را حفظ کند؛ درحالی‌که به کانتاش جدید اجازه می‌دهد با کمک آیرودینامیک فعال به خودرویی تهاجمی‌تر تبدیل شود؛ بنابراین، ورودی‌های هوای جانبی پنهان‌شده در پشت شیشه‌ها فقط در صورت لزوم ظاهر و بال فعال عقب فقط در سرعت‌های بالا وارد عمل می‌شود. مطمئن نیستیم این دریچه‌های فعال به‌تنهایی برای خنک کردن پیشرانه به اندازه کافی بزرگ هستند؛ اما حداقل از نظر ظاهری عالی به نظر می‌‌رسند.

ایرانیان جهان

چشم‌گیرترین نمای این خودروی مفهومی دیجیتال، قطعاً قسمت عقب است. چراغ‌های عقب دارای شبکه LED بسیار نازک هستند که در واقع به‌عنوان کانال‌های هوا عمل می‌کنند و اجازه می‌‌دهند هوای گرم خروجی از پیشرانه V12 تنفس طبیعی خارج شود. درپوش پیشرانه از شیشه یکپارچه با چراغ‌های ترمز ساخته شده است که در صورت استفاده نشدن، خاموش می‌شوند؛ درحالی‌که لوله اگزوز عریضی روی دیفیوزر قرار دارد. به‌طور کلی بخش عقبی این خودروی مفهومی به مدل اصلی کانتاش وفادار باقی می‌ماند و به ما یادآوری می‌کند چرا این خودرو را خیلی دوست داریم. مقاله‌های مرتبط:
نمونه‌ی نادر لامبورگینی با قیمت 467،000 دلار حراج شد لامبورگینی کانتاش با قیمت لامبورگینی اونتادور
روابط نزدیک با لامبورگینی اونتادور در داخل کابین کانتاش 50 اماجو کاملاً مشهود است. برای تمایز آن از پرچم‌دار کنونی، آرک دیزاین از صفحه‌نمایش لمسی بزرگ روی کنسول مرکزی شیب‌دار، نمایشگرهای دیجیتال جایگزین آینه روی درها و تونل مرکزی جدید با تمام دکمه‌ها و کلیدهای لازم بهره می‌برد. کانتاش 50 اماجو ممکن است هرگز به تولید نرسد؛ اما واقعاً اشتیاق ما را به این مدل نمادین توسط خود لامبورگینی افزایش می‌دهد. اگر خودروساز سنت آگاتا نسخه‌ای با تولید محدود از کانتاش مبتنی بر اونتادور معرفی کند، احتمالاً شبیه بوگاتی چنتودیچی (Bugatti Centodieci) خواهد بود که نسخه‌ی ادای احترام به EB110 مدل 1991 به شمار می‌رفت.

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان

">

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/263330/طرح-مفهومی-لامبورگینی-کانتاش-آینده-معرفی-شد
بستن   چاپ