ایرانیان جهان
سیستم فرمان پذیر چرخ های عقب مرسدس بنز EQS، سالیانه 575 دلار هزینه دارد
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 04:01:14
ایرانیان جهان - مرسدس بنز سیستم فرمان چهار چرخ را در خودروی EQS با دریافت سالانه 575 دلار برای مشتریان آلمانی فعال خواهد کرد. این فناوری، چرخش 10 درجه‌ای چرخ‌های عقب را ممکن می‌کند.

فرمان چرخ عقب فناوری جدیدی نیست و نیسان R31 اسکای‌لاین مدل سال 1985 پیشگام این سیستم بود؛ اما به گزارش موتوروان ، مرسدس بنز با خودروهای پرچم‌دار احتراقی و الکتریکی خود توانسته است آن را به سطح کاملا جدیدی برساند. به‌عنوان مثال، جدیدترین مدل مرسدس بنز کلاس S و EQS دارای پیشرفته‌ترین نسخه‌ی این سیستم هستند که تاکنون در یک خودروی تولیدی نصب شده است.

ایرانیان جهان

مرسدس بنز EQS؛ لوکس‌ترین خودروی برقی دنیا معرفی شد طرح جدید داشبورد و نمای کابین مرسدس بنز EQS معرفی شد
با تبدیل شدن خودروها به رایانه‌ی متحرک، مرسدس بنز ضمن پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های بی‌سیم، روزبه‌روز در این فناوری پیشرفت می‌کند. EQS مثال مهمی است؛ زیرا مالکان می‌توانند با کمک به‌روزرسانی OTA، سیستم فرمان 10 درجه‌ای چرخ‌های عقب را پس از خرید فعال کنند. به این معنا که خودرو از ابتدای کار این ویژگی را دارد؛ اما توسط نرم‌افزار مسدود شده و هزینه‌ی باز کردن قفل آن سالانه 489 یورو (حدود 575 دلار) است؛ اما اگر فردی سه سال اشتراک داشته باشد، با پرداخت تنها 1116 یورو (1376 دلار) حدود 300 یورو (353 دلار) تخفیف خواهد گرفت. سفارش پیشرفته‌ترین سیستم فرمان دنیا به بسته پارکینگ با دوربین 360 درجه احتیاج دارد؛ همان‌طور که در مرسدس بنز S کلاس به همراه این سیستم‌ها عرضه می‌شود. جالب اینجا است که اگر خودرو با لاستیک‌های مختلط کار کند، نمی‌توان فناوری فرمان چهار چرخ را در اختیار داشت که برای EQS صدق نمی‌کند؛ زیرا فقط نسخه‌ی احتراقی آن از این نوع لاستیک استفاده می‌کند. فعال کردن فرمان چهار چرخ پس از خاموش کردن خودرو و قبل از روشن کردن مجدد آن حدود دو دقیقه طول می‌کشد.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/263343/سیستم-فرمان-پذیر-چرخ-های-عقب-مرسدس-بنز-EQS،-سالیانه-575-دلار-هزینه-دارد
بستن   چاپ