ایرانیان جهان
شهردار تهران تأکید کرد
پایبندی به طرح تفصیلی و طرح جامع
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 13:23:04
ایرانیان جهان - پیروز حناچی در جلسه هم اندیشی مدیران رسانه ها پایبندی به طرح تفصیلی و طرح جامع به عنوان میثاق عمومی شهر را از عملکرد های این دوره دانست.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست هم اندیشی مدیران رسانه ها که امروز چهارشنبه 6 مرداد 1400 برگزار شد، گفت: بیش از دو دهه است که موضوعاتی که امروز در شهرداری با آن درگیر هستیم را با نگاه نقادانه چه در زمان مسئولیت و سیاستگذاری و چه در زمانی که مسئولیت دولتی نداشتم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تعقیب می کردیم.
او افزود: ریشه اصلی مشکلات که جلوی همه اقدامات کیفی را در شهر می گیرد عدم تراز بین درآمدها و هزینه‌ها است. حجم زیاد آرزو های شهرداری و عدم تامین منابع برای تحقق آن باعث عدم تحقق آرزو می شود که بی انضباطی می انجامد. اگر آرزوهای بزرگ برای شهر داشته باشیم ولی منابعی را برای این آرزوها تعریف نکرده باشیم و اگر منابع کارشناسی نشده و دور از واقع باشد این عدم تراز بیشتر نمایان می شود و با این وضعیت هر اتفاق غیر عقلانی به دلیل تعهدات بالای ارائه شده، امکان پذیر خواهد بود.
حناچی ادامه داد: در این دوره به مردم قول دادیم که شهر را به انضباط نزدیک کنیم، آن هم در شرایط سخت تحریم ظالمانه و پاندمی کرونا که باعث کاهش درآمد و افزایش هزینه ها شد.
شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات این دوره برگرفته از آموزه های آکادمیک و تجربیات بوده و باید همه ما کمک کنیم که در این جهت حرکت کنیم و حوزه های اداره شهر را به سمت تخصصی شدن سوق دهیم، اضافه کرد: ایجاد انضباط ساخت و ساز با هدف بازگشت به مسیر طرح تفصیلی و طرح جامع به عنوان میثاق عمومی شهر را پیگیری کردیم.
شهردار تهران گفت: شاید این موضوع در مقام اجرا با ایراداتی مواجه بود اما این شرایط بهتر از آن است. هیچ سندی زیر دست اداره امور شهر وجود نداشته باشد و با این سند مانند مسافران اتوبوسی هستیم که مقصد و مسیر را می دانیم و می شناسیم. تلاش کردیم که خود را به طرح جامع تهران و طرح تفصیلی نزدیک کنیم و اقدامی خلاف این طرح انجام نشود و البته پروانه ای خلاف طرح تفصیلی صادر نمی شود.
او عنوان کرد: هوشمندسازی کامل فرایند های شهرسازی و جلوگیری از سلایق شخصی در ضوابط صدور پروانه را اعمال کردیم. با هوشمندسازی نقشه های تهران و قفل کردن صدور پروانه هیچ پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی صادر نمی شود مگر اینکه دلایلی مانند محکومیت قضایی یا مصوبه کمیسیون ماده پنج وجود داشته باشد.
ادامه دارد...

http://www.ilandnews.ir/fa/News/263483/پایبندی-به-طرح-تفصیلی-و-طرح-جامع
بستن   چاپ