ایرانیان جهان
آیا کاربران آیفون وفادارتر از اندرویدی‌ها هستند؟
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 20:00:14
ایرانیان جهان - به‌تازگی یک نظرسنجی برگزار شده است که آمار جالبی از وفاداری کاربران اندروید و iOS به سیستم‌ عامل مورد استفاده‌شان ارائه می‌کند.

بازار تلفن‌ هوشمند ایالات متحده آمریکا در چند سال گذشته به نوعی تعادل رسیده است. بسیاری از مردم در حال خرید دستگاه‌هایی با iOS اپل هستند و گروهی دیگر محصولاتی با پلتفرم اندروید گوگل خریداری می‌کنند؛ این واقعیت باعث می‌شود هر کدام از این دو دسته، تقریبا 50 درصد بازار را از آن خود کند؛ اما همیشه شرایط یکسان نیست و اخیرا سهم بازار اندروید به نفع iOS کاهش یافته است و شرکت کوپرتینویی توانسته فروش بیشتری داشته باشد. اما چه چیزی پشت کاهش آهسته سهم بازار اندروید در ایالات متحده آمریکا است. بر اساس داده‌های CIRP ، دلیل این اتفاق «وفاداری» است. اعداد کوچک تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کنند
بر اساس اطلاعات CIRP، اندروید در سال 2017 حدود دوسوم بازار تلفن‌ هوشمند ایالات متحده آمریکا را در اختیار داشت؛ ولی تنها حدود یک‌سوم بازار برای iOS بود. به گزارش Androidauthority ، در آن زمان اندروید از رتبه وفاداری 91 درصدی برخوردار بود؛ درحالی‌که iOS رتبه وفاداری 86 درصدی داشت. این بدان معنا است که 91 نفر از 100 خریدار گوشی‌های اندرویدی، هنگام ارتقا به گوشی‌های هوشمند جدید بار دیگر این سیستم‌عامل را انتخاب می‌کردند. طی چهار سال گذشته، وفاداری به این سیستم‌عامل در ایالات متحده آمریکا تغییر چندانی نکرده؛ اما وفاداری به iOS به‌آرامی روند صعودی داشته است.

ایرانیان جهان

به عبارت دیگر، وفاداری کاربران اندروید بدون تغییر باقی مانده؛ درحالی‌که وفاداری کاربران iOS افزایش یافته است. با وجود تفاوت کم درصد وفاداری کاربران این دو پلتفرم، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر در حال رخ دادن است. CIRP این اعداد را از طریق نظرسنجی از 500 نفر که در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2021، گوشی هوشمند خریداری کرده بودند به دست آورده است. شاید گروه استفاده‌شده کوچک باشد؛ اما یافته‌های کلی سهم بازار CIRP با سایر شرکت‌های تحقیقاتی مطابقت دارد. به‌عنوان مثال، داده‌های کانترپوینت نشان می‌دهد که سهم iOS از بازار ایالات متحده آمریکا در سال گذشته حدود 50 درصد بوده است. برندها داستان‌های دیگری برای گفتن دارند 
مقاله‌های مرتبط:
اندروید در مقابل آی او اس: کدام سیستم عامل برای ما مناسب تر است؟ iOS 13 در مقابل اندروید Q؛ نبردی از جنس اپل و گوگل
در جایی که داده‌های CIRP به ما نشان می‌دهد وفاداری به اندروید به‌طور کلی ثابت مانده است، اطلاعات SellCell چیز دیگری می‌گوید. SellCell اخیراً از 5000 شهروند آمریکایی در مورد تلفن همراهشان نظرسنجی کرده و یافته‌های جالبی در مورد هر کدام از برندها به دست آورده است. ابتدا باید به این مسئله اشاره کرد که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، وفاداری به اپل بسیار بالا و 92 درصد است که این مقدار نسبت به وفاداری به همین برند در دو سال پیش، تقریبا 1٫5 درصد بهبود یافته است؛ این مسئله با داده‌های CIRP مطابقت دارد. در همان دوره دوساله، وفاداری به نام تجاری سامسونگ از 85٫7 درصد به 74 درصد کاهش یافته است. این بدان معنا است که از هر چهار کاربر سامسونگ، بیش از یک نفر گفته‌اند قصد دارند دفعه بعدی که دستگاه خود را ارتقا می‌دهند، برند دیگری انتخاب کنند. به طرز شگفت‌انگیزی، 53 درصد از افرادی که قصد خرید از یک برند دیگر غیر از سامسونگ داشته‌اند، به آیفون روی آورده‌اند.

ایرانیان جهان

مهم‌ترین سؤال این نیست که کدام برند توانسته است بیشترین وفاداری را حفظ کند؛ بلکه دلیل تغییر تدریجی این فاکتور مهم است. کوتاه‌ترین جواب برای این سؤال یک واژه است: حریم خصوصی. SellCell متوجه شده است که 31٫5 درصد از پاسخ‌دهندگان، به دلیل نگرانی از حریم خصوصی دستگاه‌های خود قصد مهاجرت از سامسونگ به آیفون داشته‌اند. اپل در سال‌های اخیر روی مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز بیشتری داشته است. 25٫2 درصد دیگر از مهاجران گفتند به دلیل قیمت مناسب دیگر برندها، سامسونگ را ترک خواهند کرد.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/264360/آیا-کاربران-آیفون-وفادارتر-از-اندرویدی‌ها-هستند؟
بستن   چاپ