ایرانیان جهان
برگزاری آیین نکوداشت هفته ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی حرفه ای در استان سمنان
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 20:28:20
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هر قدر شایستگی آموزش در فنی و حرفه ای بیشتر باشد، ارتباط آموزش با بازار کار بسیار موثرتر می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، آیین نکوداشت هفته ملی مهارت با عنوان کارآفرینی، آموزش های فنی و حرفه ای ، نقش خیرین در توسعه آموزش های مهارتی در محل دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان برگزار شد.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای از دیدگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: اشتغال یکی از شاخصه های قوی در پیشرفت و توسعه کشور است و دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاهی است که در زمینه اشتغال و مهارت آموزی بسیار درخشان و مطلوب عمل کرده است.
وی افزود : وزارت آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید تبلیغات مهارت آموزی را از خانواده ها و دانش آموزان و تمام افراد جامعه شروع کنند و دانش آموزان را به سمت آموزش های فنی و حرفه ای سوق دهند.
غنیان با اشاره به اینکه فقط سی و دو درصد متقاضیان کار در کشور، دارای مهارت هستند، گفت: در بحث مهارت آموزی، یادگیری مهارت های به روز و نرم افزاری مورد نیاز صنایع است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای را جزء موفق ترین ارگان های آموزشی دانست و گفت: ویژگی های دانشگاه فنی و حرفه ای، باید خوب تدوین شود و از طریق رسانه ها به اطلاع خانواده ها برسد.
وی افزود: کسانی که دارای مهارت هستند و گره از مشکلات واحدهای صنعتی می گشایند، خوشبختانه از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای هستند و در آینده کسب و کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای است.
12 اَمرداد 1400 10:55
کد خبر : 243,099
کلیدواژه ها: هفته ملی مهارت,دانشگاه فنی و حرفه ای,غنیان,سمنان
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/264807/برگزاری-آیین-نکوداشت-هفته-ملی-مهارت-به-میزبانی-دانشگاه-فنی-حرفه-ای-در-استان-سمنان
بستن   چاپ