ایرانیان جهان
دولت و مخالفان ونزوئلا به پای میز مذاکره می روند
جمعه 15 مرداد 1400 - 05:07:28
ایرانیان جهان - مهر / دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور قرار است به زودی درباره بحران سیاسی به پای میز گفتگو در مکزیک بروند و مذاکرات خود را آغاز کنند.
به گزارش رویترز، منابع آگاه اعلام کرده اند که قرار است به زودی گفت‌وگو میان دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور درباره بحران سیاسی در مکزیک آغاز شود.
تاریخ برگزاری این گفتگوها روز 13 آگوست یعنی تا کمتر از دو هفته دیگر اعلام شده است.
براساس این گزارش قرار است گفت‌وگوهای احتمالی میان ونزوئلا و مخالفان این کشور با حمایت برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ برگزار شود.
در عین حال تغییر تاریخ برگزاری این دور از گفتگوها میان دولت و مخالفان ونزوئلا نیز محتمل عنوان شده است.
هنوز اعضای شرکت کننده در این مذاکرات اعلام نشده، اما منابع نزدیک به دولت کاراکاس گفته اند که مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تمایل دارد در ارتباط با لغو و تعلیق تحریم های تحمیلی آمریکا با خوان گوایدو، سرکرده مخالفان گفتگو کند.
پیش از این نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، با اشاره به انتخابات محلی و منطقه‌ای در 21 نوامبر آتی از دولت آمریکا درخواست کرده بود تا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند.
آمریکا با مداخله در امور داخلی ونزوئلا به طرح اتهامات علیه دولت منتخب این کشور پرداخته و از خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده و سرکرده مخالفان حمایت می‌کند. دو سال پیش اولین اقدام آمریکا پس از به رسمیت شناختن خوان گوایدو، تحریم نفت آن کشور بود.
ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را دارد. یکی از اقدامات چاوز، رئیس جمهور پیشین این کشور ملی کردن صنعت نفت بود که تا قبل از آن عمدتاً در دست شرکت‌های آمریکایی بود. پس از ملی شدن صنعت نفت، دو شرکت نفتی آمریکایی اکسان‌موبیل و کونوکو فیلیپس مجبور به ترک ونزوئلا شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/265232/دولت-و-مخالفان-ونزوئلا-به-پای-میز-مذاکره-می-روند
بستن   چاپ