ایرانیان جهان
هشدار کرونایی چین به مقامات: گاردها را بالا بگیرید
پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 03:40:23
ایرانیان جهان - تسنیم / دولت چین برای مهار ویروس کرونا کاملا آماده به نظر می‌رسد و به مقامات خود در نقاط مختلف این کشور دستور داده که از تمام امکانات برای غلبه بر سویه دلتا بهره بگیرند.
به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد چین به عنوان یکی از معدود کشورهای دنیا که موفق به مهار ویروس کرونا شده بود با مشاهده سویه جدید دلتا، همچنان حالت دفاعی خود را حفظ کرده و از مقامات خود در شهرهای مختلف چین خواسته با بستن حفره های احتمالی اقدامات کنترلی برای مهار ویروس را تشدید کنند.
روز گذشته مقامات بهداشتی چین 83 مورد جدید کرونایی را شناسایی کردند که بدین ترتیب تعداد مبتلایان جدید در یک هفته آتی به 583 مورد رسیده است. این آمار از آن جهت تا حدی نگران کننده است که حاکی از افزایش 85 درصدی تعداد مبتلایان به نسبت یک هفته گذشته است. از موارد جدید گزارش شده در روز چهارشنبه 54 مورد از آنها مربوط به شهر یانگژو در شرق استان جیانگسو بوده‌اند. هرچند شیوع دوباره ویروس باعث آسیبهایی به اقتصاد شده اما نکته جالب خودداری چین از قرنطینه کامل شهرهای بزرگ برای جلوگیری از پنیک شدن اقتصاد است.
در هر صورت دولت مرکزی چین با جدیت به دنبال مهار سویه دلتا در این کشور است و حتی تعدادی از مقامات این کشور را به دلیل ناتوانی و سهل انگاری در مهار ویروس کرونا که منجر به افزایش تعداد مبتلایان به نزدیک 900 نفر در کمتر از یک ماه گذشته شده را مجازات کرده است. شهر یانگژو در شرق چین به 5 مقام این شهر برای ناتوانی در تست گیری گسترده کرونا هشدار داده است. دولت چین این افراد را متهم کرده که با سهل انگاری باعث ادامه شیوع ویروس شده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/266375/هشدار-کرونایی-چین-به-مقامات--گاردها-را-بالا-بگیرید
بستن   چاپ