ایرانیان جهان
چین: 800 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار کشورهای دیگر قرار داده‌ایم
جمعه 22 مرداد 1400 - 17:14:01
ایرانیان جهان - تسنیم / وزارت خارجه چین از تحویل بیش از 800 میلیون دوز واکسن کرونای چینی به بیش از 100 کشور دنیا خبر داد.
به نقل از رسانه های چین، ما جائو شو، معاون وزیر امور خارجه چین روز جمعه 13 اگوست در نشست خبری درباره ردیابی ویروس کرونا گفت: چین با پایبندی بر ایده جامعه مشترک بهداشت و سلامت بشری، تا حد توان به مقابله جامعه جهانی با شیوع کرونا کمک می کند.
وی در ادامه گفت: با در نظر گرفتن نمونه واکسن ها، چین قبل از همه کشورها به گسترده ترین عملیات همکاری واکسن در سراسر جهان پرداخته و تاکنون، حدود 800 میلیون دوز واکسن در اختیار بیش از 100 کشور، به ویژه کشورهای در حال رشد در سراسر جهان قرار داده است. همچنین، با عملکرد واقعی تعهدات تبدیل واکسن چین به یک محصول عمومی جهانی را رعایت کرده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز روز چهارشنبه در پیامی توئیتری از ارسال محموله جدید واکسن کرونا از چین به ایران خبر داد.سفیر کشورمان در پکن، در خصوص ارسال این محموله جدید در توئیتر نوشت: «با پیگیریهای مستمر امشب یک محموله دیگر واکسن توسط ماهان ایر از چین به ایران حمل خواهد شد. ظرف چند هفته گذشته ارسال واکسن به میهن تب دارمان بدون وقفه ادامه داشته و در هفته های آتی انشالله سرعت بیشتری خواهد گرفت.واکسن فقط به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی راه حل مهار کروناست.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/266731/چین--800-میلیون-دوز-واکسن-کرونا-در-اختیار-کشورهای-دیگر-قرار-داده‌ایم
بستن   چاپ