ایرانیان جهان
بایدن در مورد استقرار مهاجران افغان با برخی کشورها مذاکره می‌کند
شنبه 23 مرداد 1400 - 08:50:53
ایرانیان جهان - ایرنا / خبرگزاری رویترز جمعه شب گزارش داد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال انجام مذاکرات مخفی با شماری از کشورها برای استقرار مهاجران افغان در این کشورها است.
چهار مقام آمریکایی به رویترز اعلام کردند که مذاکرات مخفی بایدن با کشورها برای استقرار مهاجران افغان است که زمانی با دولت آمریکا همکاری داشته‌اند.
پیش از این گزارش هایی در مورد مذاکرات آمریکا با کشورهایی مانند کوزوو و آلبانی برای استقرار مهاجران افغان در این کشورها منتشر شده بود.
طالبان در هفته‌های اخیر همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پیشروی‌های سریعی داشته است. این حوادث و خروج نیروهای خارجی از افغانستان باعث برانگیختن نگرانی هزاران مترجم افغان شده است.
آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان در پی خروج بسیاری از کارکنان سفارت خود در کابل است و برای خروج این افراد سه هزار نیرو به این کشور اعزام می کند.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در واشنگتن همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان اعلام کرد کارکنانی را که قصد داریم از افغانستان خارج کنیم، افرادی هستند که به تداوم ماموریتشان در آنجا نیازی نیست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/266832/بایدن-در-مورد-استقرار-مهاجران-افغان-با-برخی-کشورها-مذاکره-می‌کند
بستن   چاپ