ایرانیان جهان
حمایت ازبکستان از تشکیل دولت جدید در افغانستان
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 11:05:50
ایرانیان جهان - فارس / وزارت امور خارجه ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد: این کشور از اظهارات نیروهای داخلی افغانستان در مورد آمادگی آنها برای تشکیل دولت جدید حمایت می‌کند.
در این بیانیه آمده است: ما از اظهارات نیروهای داخلی افغانستان در مورد آمادگی برای تشکیل یک دولت فراگیر حمایت می‌کنیم و به دستیابی به صلح جامع در چارچوب مذاکرات بین الافغانی در دوحه امیدوار هستیم.
نهاد دیپلماتیک ازبکستان ابراز امیدواری کرده که انتقال قدرت در افغانستان بر اساس یک اجتماع عمومی و با در نظر گرفتن هنجارهای پذیرفته شده عمومی حقوق بین الملل به صورت مسالمت آمیز انجام شود.
ابراز اطمینان شده که توسعه اوضاع در این جهت منجر به دستیابی به توافق ملی و ایجاد شرایط برای تشکیل یک دولت قوی و توانا می شود. طرف ازبکی قاطعانه تعهد خود را برای حفظ روابط دوستانه و همسایگی خوب با افغانستان و اصول عدم دخالت در امور داخلی کشور همسایه اعلام می‌کند.
بنابراین بیانیه، ازبکستان با نمایندگان جنبش «طالبان» در مورد مسائل مربوط به تامین امنیت مرزها و حفظ ثبات در منطقه مرزی ارتباط نزدیک دارد.
نهاد دیپلماتیک ازبکستان همچنین در بخش دیگری قاطعانه اعلام کرده که هرگونه تلاش برای نقض مرزهای دولتی مطابق قوانین ازبکستان به شدت سرکوب خواهد شد.
در حال، حاضر نمایندگی های دیپلماتیک ازبکستان در کابل و مزار شریف طبق روال معمول به کار خود ادامه می‌دهند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/267652/حمایت-ازبکستان-از-تشکیل-دولت-جدید-در-افغانستان
بستن   چاپ