ایرانیان جهان
رکورد کاهش محبوبیت بایدن شکسته شد
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 11:50:49
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / بر اساس نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین سطح از آغاز ریاست جمهوری او رسیده است.
به گزارش رویترز، نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان فروپاشی دولت افغانستان 7 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از آغاز ریاست جمهوری او رسیده است.
این افکارسنجی ملی که روز دوشنبه انجام شد، نشان می‌دهد 46 درصد از بزرگسالان آمریکایی از عملکرد بایدن راضی هستند. این رقم پایین‌ترین میزان محبوبیت بایدن از زمان آغاز ریاست جمهوری او در ماه ژانویه به شمار می‌آید. این همچنین در حالی است که محبوبیت بایدن در یک نظرسنجی مشابه در روز جمعه 53 درصد بوده است.
در همین حال؛ نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص عملیات نظامی در افغانستان رضایت ندارند.
پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: این نظرسنجی که موسسه «گروه ترافالگار» آن را انجام داده است، نشان داد 69 درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی از نحوه فعالیت بایدن در خصوص حضور ارتش آمریکا در کشور جنگ زده افغانستان رضایت نداشتند و فقط 23 درصد افراد نظر مساعد داشتند.
زمانی که نظر‌های رای دهندگان بر اساس خط مشی‌های حزبی بررسی شد، مشخص شد 48 درصد دموکرات‌ها از شیوه برخورد رئیس جمهور با مسئله افغانستان راضی نیستند و حدود 40 درصد از افرادی که نظرسنجی شدند به او نمرات مثبت دادند. اما این اختلاف در میان جمهوریخواهان بسیار بیشتر بود. حدود 89 درصد جمهوریخواهان گفتند با آنچه بایدن در خصوص افغانستان انجام می دهد موافق نیستند. فقط 7 درصد جمهوریخواهان گفتند موافق شیوه اقدام بایدن در خصوص افغانستان هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/267660/رکورد-کاهش-محبوبیت-بایدن-شکسته-شد
بستن   چاپ