ایرانیان جهان
اصلاحات در کابینه ونزوئلا
جمعه 29 مرداد 1400 - 10:38:04
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس جمهور ونزوئلا در جریان یک ترمیم کابینه که در ضمن مذاکراتش با مخالفانش با هدف رفع بن بست سیاسی صورت گرفت، یک وزیر خارجه جدید معرفی کرده است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در توئیتر نوشت، اکنون به دنبال این ترمیم کابینه، فلیکس پلاسنسیا، فرستاده این کشور به چین به عنوان وزیر خارجه و دیپلمات ارشد ونزوئلا خدمت کرده و خورخه آریزا، وزیر خارجه قبلی به عنوان وزیر صنعت و تولید خدمت خواهد کرد.
مادورو نوشت: پلاسنسیا "این مسئولیت عظیم را دارد که کار دیپلماتیک عالی اجرا شده از سوی خورخه آریزا را ادامه دهد".
او بیان داشت: ما باید پیروزی دیپلماسی صلحمان را در سراسر جهان تضمین کنیم".
مادورو در تلاش برای رفع تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه مقام‌ها و نهادهای ونزوئلا است.
دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه اقتصاد ونزوئلا را حفظ کرده و به حمایت از خوآن گوآیدون، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ادامه داده است.
مادورو در جریان ترمیم کابینه اخیرش همچنین به اعمال تغییر در وزارتخانه های کشور، آموزش و معدنکاری پرداخته است.
چند روز پیش مخالفان دولت ونزوئلا و این دولت مذاکراتی را در شهر مکزیکوسیتی شروع کردند؛ مذاکراتی که در آن مخالفان به دنبال بهبود شرایط انتخاباتی و آزادی فعالان به زندان افتاده هستند و همپیمانان مادورو نیز پایان تحریمهای آمریکا را دنبال می‌کنند.
مادورو در 16 اوت به ابراز خوش بینی در خصوص مذاکرات با مخالفان پرداخته و در یک کنفرانس خبری در شهر کاراکاس گفت که مذاکراتی "شروعی خوب" داشته است.
او به تعریف از توافق امضا شده بین دولت ونزوئلا و نمایندگان مخالفان در این مذکراتی که با میانجی گری نروژ و با میزبانی مکزیک برگزار می شود پرداخت و گفت: ما نخستین گام را برداشتیم: گفتگو با کسانی که می خواهند ما را کشته و سرنگون کنند. در کدام بخش جهان چنین اتفاقی می افتد؟ ما برای دیدار با نیروهایی که می‌خواهند ما را بکشند نشست برگزار کردیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/267919/اصلاحات-در-کابینه-ونزوئلا
بستن   چاپ