ایرانیان جهان
تشخیص هویت قربانیان سقوط از هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل
جمعه 29 مرداد 1400 - 10:38:25
ایرانیان جهان - مهر / تصاویر ویدئویی گرفته شده از فرودگاه بین المللی کابل نشان می‌دهد که لحظاتی پس از برخاستن هواپیمای نظامی آمریکا از باند این فرودگاه، دو تن از این هواپیمای در حال پرواز سقوط کردند.
به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دهلی نو در گزارشی اعلام کرد که هویت دو مرد افغانی که لحظاتی پس از برخاستن هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل سقوط کرده و کشته شدند، شناسایی شد.
طبق این گزارش، این دو مرد افغان که سعی داشتند به هر شیوه ممکن خاک افغانستان را ترک کنند، کمتر از 30 سال سن داشتند.
یکی از این کشته شدگان «صفی الله هوتک» یک پزشک بود که هویت وی از روی شناسنامه‌ای که به همراه داشت، مشخص شد. قربانی دیگر این سقوط نیز م مردی جوان به نام «فیدا محمد» بود.
دو روز پیش نیز (سه شنبه) نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی کشف بقایای جسد یک انسان در ارابه فرود یکی از هواپیماهای نظامی این کشور که روز دوشنبه در پی تصرف شهر کابل به دست طالبان و هجوم مردم به فرودگاه بین‌المللی این شهر از باند فرودگاه برخاست، تحقیقات آغاز شده است.
طبق این بیانیه، این هواپیمای نظامی روز یکشنبه در فرودگاه کابل فرود آمد و توسط صدها شهروند افغانی محاصره شد.
در این بیانیه آمده است: «خدمه هواپیمای سی -17 با مشاهده وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی در اطراف هواپیما تصمیم به پرواز از باند فرودگاه در سریع‌ترین زمان ممکن گرفتند».
گفتنی است، روز دوشنبه مردم افغانستان در پی سقوط کابل به دست نیروهای طالبان با هجوم به فرودگاه بین‌المللی این شهر درصدد ترک کشور خود برآمدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/267924/تشخیص-هویت-قربانیان-سقوط-از-هواپیمای-نظامی-آمریکا-در-فرودگاه-کابل
بستن   چاپ