ایرانیان جهان
مخالفت پوتین با طرح بایدن برای تأسیس پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه
جمعه 29 مرداد 1400 - 10:38:48
ایرانیان جهان - مهر / روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در گفتگو با همتای آمریکایی خود، طرح پیشنهادی او برای تأسیس چند پایگاه نظامی در نزدیکی افغانستان را رد کرده است.
به نقل از الجزیره، روزنامه وال‌استریت ژورنال چاپ آمریکا در گزارشی مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفتگو با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، با تأسیس پایگاه نظامی در نزدیکی افغانستان مخالفت کرده است.
بر اساس این گزارش، جو بایدن در گفتگو با پوتین پیشنهاد تأسیس چند پایگاه نظامی در خاورمیانه به منظور کنترل تحولات داخلی در افغانستان در دوران به قدرت رسیدن طالبان مطرح کرده بود.
گفتنی است که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) هم در ارتباط تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روسیه‌ای خود پیرامون حمایت از تلاش‌های واشنگتن و مسکو برای حصول ثبات راهبردی گفتگو کرده بود.
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای هدف از این گفتگو را «حمایت از شفافیت و پشتیبانی از تلاش‌های دو طرف برای حصول ثبات راهبردی» اعلام کرد.
وزارت دفاع روسیه نیز گفتگوی تلفنی میان سرگئی شویگو و لوید آستین را تأیید و اعلام کرد: «تماس تلفنی میان وزرای دفاع آمریکا و روسیه انجام شد و در این رایزنی دوجانبه علاوه بر مسائل مربوط به امنیت منطقه و جهان، ثبات راهبردی نیز مورد بررسی قرار گرفت».
رایزنی تلفنی امروز نیز پس از برگزاری نشستی با حضور «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در 16 ژوئیه (26 خرداد) انجام شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/267927/مخالفت-پوتین-با-طرح-بایدن-برای-تأسیس-پایگاه‌های-نظامی-در-خاورمیانه
بستن   چاپ