ایرانیان جهان
منابع صهیونیست: آمریکا از اسرائیل سامانه گنبد آهنین خریداری نمی‌کند
پنجشنبه 4 شهريور 1400 - 09:25:17
ایرانیان جهان - فارس / پس از انتشار گزارش‌های متعدد از عملکرد ناموفق سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، منابع عبری‌زبان خبر دادند که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این سازمانه را از تل‌آویو خریداری نکند.
شبکه صهیونیستی «آی24»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به نقل از جروزالم‌پست در این خصوص گزارش داد که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که ارتش آمریکا سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را که شرکت «رافائل» آن را توسعه داده، مورد آزمایش قرار داد.
بر اساس گزارش وبگاه «دیفنس نیوز»، واشنگتن پس از انجام آزمایش میان گنبد آهنین و سیستم «Dynetics» شرکتِ آمریکایی «Leidos» در نیومکسیکو در ماه گذشته تصمیم گرفته است که از نمونه داخلی خود استفاده کند.
یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و یک مقام شرکت رافائل در گفت‌و‌گو با جروزالم پُست در واکنش به این اخبار گفتند که اظهارنظری در خصوص افشاگری وبگاه دیفنس‌نیوز نخواهند کرد؛ اما چنانچه این خبر تأیید شود، این یک حرکت رو به عقب برای تل‌آویو و صنایع نظامی اسرائیل خواهد بود.
طبق گزارش روزنامه عبری‌زبان «کالکالیست»، میانگین قیمت گنبد آهنین حدود 27 میلیون شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برابر با 7.12 میلیون دلار است.
این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» و کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر فاش کرده بودند که گنبد آهنین در جریان جنگ اخیر با گروه‌های مقاومت به سمت یک یک پهپاد و یک جنگنده خودی به اشتباه موشک شلیک کرده است.
عملکرد سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، اخیرا در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.
رسانه‌های خبری طی ماه‌های گذشته نیز از عملکرد ناموفق این سامانه در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین و همچنین اقدام ناموفق این سامانه در رهگیری یک موشک شلیک‌شده از خاک سوریه به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/269191/منابع-صهیونیست--آمریکا-از-اسرائیل-سامانه-گنبد-آهنین-خریداری-نمی‌کند
بستن   چاپ