ایرانیان جهان
کنست بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس را بررسی می‌کند
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 12:02:30
ایرانیان جهان - ایسنا / منابع خبری عبری از برگزاری نشست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای بررسی موضوع بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس طی روز پنج‌شنبه خبر دادند.
روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کنست رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته جاری نشست اختصاصی را برای بررسی موضوع بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی برگزار خواهد کرد.
طبق این گزارش، این جلسه با تلاش نیر برکات، رئیس سابق شهرداری قدس و عضو کنست و پس از جمع آوری امضای 50 نماینده توسط وی برگزار می شود.
اعضای کنست همچنین قرار است که موضوع بی‌توجهی دولت به کمک‌های مالی به مشاغل کوچک تحت تأثیر شرایط کنونی کرونا و اصلاحات فاجعه بار در بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.
نیر برکات در این باره گفت: اخیرا مطلع شدیم که آمریکا تمایل به بازگشایی کنسولگری خود در قدس را دارد و این درحالی است که سفارت در قدس وجود دارد.
وی ادامه داد: افتتاح کنسولگری مذکور آسیب‌های جبران ناپذیری جدی به همراه خواهد داشت که وضعیت بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را تضعیف می‌کند. بازگشایی این کنسولگری به معنای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین بدون مذاکره یا تصمیم کنست است. با توجه به اهمیت بالای این مساله، ما خواستار جلسه اضطراری کنست هستیم.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ایالات متحده قصد بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس را دارد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور آن را بست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/270079/کنست-بازگشایی-کنسولگری-آمریکا-در-قدس-را-بررسی-می‌کند
بستن   چاپ