ایرانیان جهان
چین: طالبان دور سازمان های تروریستی را خط بکشد
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 04:36:13
ایرانیان جهان - ایرنا / سخنگوی منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ چین اظهار امیدواری کرد، طالبان افغانستان دور تمام سازمان های تروریستی از جمله جنبش اسلامی ترکستان شرقی خط بکشد.
به گزارش رادیو بین المللی چین، «علیجان عنایت» روز سه شنبه طی یک کنفرانس خبری در پکن اظهار داشت: سین‌کیانگ چین با افغانستان همسایه است و نیروهای تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" مدتی در افغانستان گرد هم آمدند که تهدید مستقیم برای امنیت و ثبات سین‌کیانگ است، امیدواریم طالبان افغانستان به وضوح دور همه سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی" بکشد و با آن ها قاطعانه به مقابله بپردازد.
وی گفت: "نیروهای تروریستی ضد بشریت، ضد جامعه و ضد تمدن هستند، آن ها دشمنان مشترک جامعه بین المللی هستند.
این مقام چینی ادامه داد: امیدواریم که از طریق مقابله طالبان با سازمان های تروریستی مانند "جنبش اسلامی ترکستان شرقی"، موانع برای امنیت، ثبات، توسعه و همکاری در منطقه برچیده شود.
اظهارات این مقام چینی در حالی است که وزیر خارجه این کشور نیز روز گذشته گفته بود حضور آمریکا و جنگ در افغانستان به هدف خود یعنی از بین بردن تروریسم در این کشور نرسیده و خروج عجولانه نیروهای آمریکا و ناتو می تواند فرصت بازگشت مجدد گروه های تروریستی مختلف به این کشور را به وجود بیاورد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/270436/چین--طالبان-دور-سازمان-های-تروریستی-را-خط-بکشد
بستن   چاپ