ایرانیان جهان
انصارالله یمن کمک‌ عربستان را نپذیرفت
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 04:37:54
ایرانیان جهان - ایسنا / جنبش انصارالله یمن ضمن رد محموله کمک‌های عربستان از سازمان جهانی بهداشت خواست هرچه سریعتر محموله را بازگردانده و از ملت و دولت یمن رسما عذرخواهی کند.
خبرگزاری سبأ یمن وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی در بندر حدیده شش کانتینر که سازمان جهانی بهداشت از مرکز "ملک سلمان" عربستان دریافت کرده بود، پس فرستاد.
خبرگزاری سبأ به نقل از جابر الرازحی، مدیر مرکز شورای عالی هماهنگی امور انسانی (هیاتی که انصارالله برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق تحت کنترلش تاسیس کرده) در استان حدیده اعلام کرد که این محموله‌ها با مجوزهای صادر شده تناقض داشتند و رد شدند.
الرازحی اظهار کرد: ما اقدامات گمراه‌کننده سازمان جهانی بهداشت در انتقال محموله کمک‌های عربستان که موشک‌ها، جنگنده‌ها و برج‌های مراقبتش مشغول قتل عام مردم یمن هستند، محکوم می‌کنیم. کسی (عربستان) که کودکان و زنان را در یمن به قتل می‌رساند و آنها را از غذا و دارو منع می‌کند، نمی‌تواند هیچ کمکی به نجات جان آنها کند.
مدیر مرکز شورای عالی هماهنگی امور انسانی انصارالله در حدیده در ادامه از سازمان جهانی بهداشت خواست پیش از آنکه اقدامات لازم برای نابودی این محموله در پیش گرفته شود، هر چه زودتر آن را بازگرداند و همچنین از مردم و دولت یمن بابت این اقدام رسما عذرخواهی کند.
همچنین این مسؤول انصارالله هوشیاری مسؤولان امنیتی بندر حدیده در کنترل این محموله و دیگر کمک‌های کشورهای متخاصم (اعضای ائتلاف عربی ضد یمن) را که به دنبال اجرای طرح‌های خصمانه خود تحت عنوان "کمک به مردم یمن" هستند، ستود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/270448/انصارالله-یمن-کمک‌-عربستان-را-نپذیرفت
بستن   چاپ