ایرانیان جهان
درخواست آمریکا برای پایان اقدامات فوق العاده در تونس
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 09:36:19
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس جمهور تونس در دیدار با هیئتی آمریکایی گفت که وی از متن قانون اساسی برای حفظ کشورش در برابر خطری جدی استفاده کرده است.
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در دیدار با هیئتی از سنای آمریکا گفت: برخی درباره کودتا حرف می‌زنند اما قانون را نمی‌دانند بلکه قانون را خدشه‌دار می‌کنند چراکه کودتا خارج از مشروعیت قانون اساسی است. این درحالی است که من از متن قانون اساسی برای حفظ کشور تونس از خطر جدی استفاده کردم.
وی گفت: هر روز صدها نفر می‌میرند و شهروندان تونسی ساده‌ترین تجهیزات پزشکی و حتی اکسیژن برای نجاتشان از مرگ ندارند. کشور را تقسیم کردند گویی ملک خاص آن هاست برای همین از متن قانون اساسی برای احترام کامل به قانون اساسی و ارزش‌های اخلاقی استفاده کردم. هدف از تدابیر فوق العاده تحقق آزادی است. با این حال به خارج می‌روند تا چهره تونس و چهره رئیس جمهورشان را خدشه دار کنند تا بتوانند اموالی را به خاطر تبلیغات بپردازند. تونس یک کشور دارای حاکمیت است.
کریس مورفی، سناتور آمریکایی نیز بعد از این دیدار در توییتی نوشت: هم اکنون دیداری با قیس سعید در کاخ قرطاج داشتم. من از سعید خواستم به روند دموکراسی بازگردد و به حالت فوق العاده در کشور فورا پایان دهد.
وی گفت: برای او توضیح دادم که تنها هدف آمریکا حمایت و تقویت دموکراسی صحیح و اقتصاد به خاطر تونسی‌هاست. ما هیچ طرفی را بر دیگری ترجیح نمی‌دهیم. این مسائل مربوط به خود تونسی‌هاست تا خودشان تصمیم بگیرند. آمریکا به حمایت از دموکراسی تونس که با نیازهای مردم این کشور همسو است و حامی آزادی‌های مدنی و حقوق بشر باشد، ادامه می‌دهد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271406/درخواست-آمریکا-برای-پایان-اقدامات-فوق-العاده-در-تونس
بستن   چاپ