ایرانیان جهان
اوکراین: روسیه 50 نفر را در کریمه بازداشت کرده است
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 11:12:51
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / در پی تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روسیه بیش از 50 نفر را در کریمه بازداشت کردند.
به نقل از خبرگزاری آناتولی،با الحاق شبه جزیره کریمه پس از یک همه پرسی به روسیه، همچنان تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در این باره ادامه دارد و یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روسیه بیش از 50 نفر را در کریمه بازداشت کردند.
امینه ژاپار، معاون وزیر خارجه اوکراین در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: در حال حاضر 50 نفر از جمله بستگان، دوستان، فعالان و 2 روزنامه نگار غیرنظامی، که به ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) آمده بودند تا در خصوص سرنوشت 5 تاتار اهل کریمه که مدت کوتاهی قبل بازداشت شده بودند، تحقیق کنند، آنها نیز در کریمه بازداشت شدند.
ژاپار تصریح کرد: مجموعه اخیر دستگیری تاتار‌های کریمه از سوی مقامات روسیه موج موقت دیگری از سرکوب در کریمه است.
تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، از سال 2014 که پس از همه پرسی بحث برانگیز شبه جزیره کریمه ضمیمه روسیه شد، بالا گرفته است. ترکیه و مجمع عمومی سازمان ملل متحد این الحاق را غیرقانونی دانستند.
آنکا فلدهاوزن، سفیر آلمان در اوکراین نیز روز جمعه در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی اوکراین درباره پیوستن این کشور به ناتو توضیح داد که درگیری و نآرامی‌ها در کریمه و منطقه دونباس، مانع الحاق کی‌یف به این پیمان است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271423/اوکراین--روسیه-50-نفر-را-در-کریمه-بازداشت-کرده-است
بستن   چاپ