ایرانیان جهان
واکنش فلسطینی‌ها به فرار اسرا؛ هاله امنیتی دروغ است
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 11:33:09
ایرانیان جهان - فارس / جنبش‌های مختلف فلسطینی فرار چند اسیر از زندان رژیم صهیونیستی را یک پیروزی بزرگ خواندند و اعلام کردند، این اقدام یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ برای تل‌آویو است.
صبح امروز (دوشنبه) انتشار خبر فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی، محافل صهیونیستی را شوکه کرد.
بر اساس گزارش‌ها، آنها از طریق تونلی که حفر کرده‌اند، فرار کرده‌اند و در میان آنها نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود.
این موفقیت با واکنش گسترده گروه‌‌‎های فلسطینی روبه‌رو شد.
جهاد اسلامی
بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، منابع وابسته به جنبش جهاداسلامی در این خصوص به شبکه «المیادین» گفتند، فرمانده این عملیات فرار «محمود عبدالله عارضه» امیر اسرای جهاد اسلامی در زندان جلبوع است.
جهاد اسلامی افزود، فرار این اسرا اقدامی قهرمانانه است که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را بشدت به لرزه در خواهد آورد.
این جنبش فلسطینی در ادامه فرار اسرای مذکور را یک سیلی قوی به ارتش رژیم صهیونیستی و کل این رژیم خواند و اعلام کرد: رژیم اشغالگر بهتر است این درس را خوب فرا بگیرد؛ ملت فلسطین ابدا تسلیم نخواهد شد.
جهاد افزود، زمان انجام این عملیات با ضربه قدرتمندی که اشغالگر در مرزهای غزه دریافت کرده، بر ناتوانی این رژیم خواهد افزود.
حماس
جنبش حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، اینکه تعدادی از اسرای فلسطینی علیرغم تمام موانع امنیتی موفق شده‌اند آزادی خود با پس بگیرند، اقدامی قهرمانانه و شجاعانه و یک پیروزی بزرگ است.
این جنبش افزود، اسرای فلسطینی با این اقدام، چالشی واقعی بر سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی تحمیل کردند، سیستمی که رژیم اسرائیل به آن مباهات می‌کند و مدعی است از بهترین‌ها در جهان است.
حماس افزود، نبرد برای آزادی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و خارج از آن ادامه دارد.
جنبش مجاهدین
جنبش «مجاهدین» هم اعلام کرد، فرار این اسرا از زندان جلبوع یک پیروزی بزرگ است. این گامی عملی است که بشارت آزادی همه اسرا در آینده را دارد و نشان‌دهنده ایستادگی اسرای قهرمان ماست.
این جنبش افزود، تأکید می‌کنیم که این پیروزی بزرگ، یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ است که دروغین بودن هاله امنیتی دشمن صهیونیستی را که این رژیم درباره توانایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود ترسیم کرده، فاش کرد.
جنبش المجاهدین ادامه داد، این سقوط و شکست تأکید میکند که نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271675/واکنش-فلسطینی‌ها-به-فرار-اسرا؛-هاله-امنیتی-دروغ-است
بستن   چاپ