ایرانیان جهان
مخالفت رام‌الله با احیای مذاکرات دوجانبه با تل‌آویو
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 11:33:12
ایرانیان جهان - فارس / نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت با احیای مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی همانند گذشته، تأکید کرد.
«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با بازگشت به مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی، خواستار سازوکار جدید با استناد به قانون بین‌المللی و حمایت عربی در مذاکرات شد.
اشتیه در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین گفت که «ما نمی‌خواهیم به مذاکرات سابق دوجانبه با اسرائیل برگردیم بلکه خواهان مذاکرات مبتنی بر قانون و مشروعیت بین‌المللی تحت نظارت کمیته چهارجانبه هستیم».
مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین از آوریل 2014 به دنبال مخالفت تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی و آزادسازی اسرای قدیمی و عدم پایبندی به راه‌حل دو دولتی، متوقف شد.
به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، نخست‌وزیر فلسطین همچنین گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد مسیر جدید سیاسی با استناد به مشروعیت بین‌المللی و حمایت عربی است.
وی افزود: عباس با همراهی برادران عربی می‌خواهد فضای سیاسی جهت هدایت کمیته چهارجانبه (اتحادیه اروپا، سازمان ملل، آمریکا و روسیه) به سمت ارائه طرح‌هایی برای آغاز مذاکرات بر اساس اصول جدید را فراهم کند.
«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) خواستار احیای روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین شده و آن را به نفع امنیت این رژیم خواند.
اشتیه تصریح کرد که با دولت آمریکا درباره یک بند اساسی گفت‌وگو کرده‌ایم و آن درخواست از اسرائیل برای پایبندی به توافقنامه‌های امضاشده با طرف فلسطینی و توقف حملات علیه ملت فلسطین و نیز اجرای تمامی مواردی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود.
وی افزود که این موارد همچنین شامل ملزم کردن اسرائیل به توقف شهرک‌سازی، حفظ وضعیت موجود در شهر قدس اشغالی و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی است.
10 سپتامبر 2018 دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را تعطیل و حساب‌های بانکی آن را بلوکه کرد و پس از آن نیز «حسام زملط» سفیر فلسطین را اخراج کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271676/مخالفت-رام‌الله-با-احیای-مذاکرات-دوجانبه-با-تل‌آویو
بستن   چاپ