ایرانیان جهان
بازداشت فرمانده ارتش و رئیس پلیس گینه از سوی کودتاچیان
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 09:04:03
ایرانیان جهان - مهر / نیروهای کودتاچی در گینه فرمانده ستاد کل ارتش و رئیس پلیس ملی این کشور را دستگیر کردند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای کودتاچی گینه فرمانده ستاد کل ارتش گینه و رئیس پلیس ملی این کشور را در اقدامی غافلگیرانه بازداشت کردند.
این بازداشت‌ها پس از سخنرانی «مامادی دومبویا»، رهبر کودتا در نشستی با وزیر دفاع و فرمانده ستاد ارتش گینه در کاخ مردم صورت گرفت و نیروهای امنیتی کودتا؛ ژنرال «ناموری تراوری»، فرمانده ستاد کل ارتش گینه و ژنرال «آنسونی بافوی کامارا»، رئیس پلیس گینه را بازداشت کردند.
گفته شده بازداشت شدگان به مقر پلیس ملی انتقال داده شدند.
«دومبویا»، رهبر کودتاچیان وعده تشکیل دولت متحد در کشورش را داده و گفته است: کوناکری، پایتخت به تمام تعهدات خود در بخش‌های اقتصادی و معادن عمل خواهد کرد.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزارت خارجه ایالات متحده تحولات دو روز گذشته در گینه را محکوم و عنوان کرده اند که شورشیان باید «از اعمال خشونت بار و هرگونه عملی خلاف قانون پرهیز کرده و به حاکمیت قانون گردن نهند».
گفتنی است که اوایل وقت امروز یکشنبه، رسانه‌های محلی از تیراندازی در منطقه کاخ ریاست جمهوری گینه خبر دادند. فرمانده شورشیان سرهنگ «ممادی دومبوی» قبلاً در فرانسه خدمت کرده بود.
در همین راستا، سفارت روسیه از شهروندان ساکن گینه خواست به دلیل تشدید اوضاع خانه‌های خود را ترک نکنند.
آلفا کُنده از سال 2010 ریاست جمهوری گینه را بر عهده دارد. در اکتبر 2020، این سیاستمدار در انتخابات پیروز شد. پس از رأی گیری، شورش‌هایی در این کشور آغاز شد و قربانیانی را به دنبال داشت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271893/بازداشت-فرمانده-ارتش-و-رئیس-پلیس-گینه-از-سوی-کودتاچیان
بستن   چاپ