ایرانیان جهان
حمله عامدانه عربستان به 500 مرکز بهداشتی و درمانی در یمن
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 09:04:17
ایرانیان جهان - تسنیم / یک مقام یمنی از حمله عامدانه ائتلاف متجاوز سعودی به ده‌ها مرکز بهداشتی و درمانی در یمن خبر داد.
به نقل از المسیره، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن که برای ارائه گزارشی در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی در جمع نمایندگان پارلمان این کشور حاضر شده بود گفت: علیرغم اینکه تاسیسات درمانی و بهداشتی در همه کشورهای جهان خط قرمز به شمار می‌روند، اما ائتلاف متجاوز سعودی عامدانه 500 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در یمن را هدف قرار داد.
وزیر بهداشت یمن به پیامدهای فاجعه بار هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و تاسیسات آبرسانی و فاضلاب که منجر به شیوع وبا و بیماری‌های مختلف در این کشور شده است اشاره کرد.
نمایندگان پارلمان یمن نیز ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول کامل پیامدهای فاجعه بار ادامه تجاوز و محاصره و هدف قرار دادن برنامه ریزی شده تاسیسات بهداشتی و درمانی در استان‌های مختلف دانستند.
نمایندگان پارلمان یمن در این نشست از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت در طول ر7 سال تجاوز و محاصره این کشور قدردانی کردند.
عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.
طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.
تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271894/حمله-عامدانه-عربستان-به-500-مرکز-بهداشتی-و-درمانی-در-یمن
بستن   چاپ