ایرانیان جهان
انصارالله یمن، انگلیس را به جاسوسی متهم کرد
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 09:04:23
ایرانیان جهان - ایسنا / انصارالله روز دوشنبه انگلیس را به شنود شبکه‌های ارتباطی یمن با مشارکت دولت منصور هادی، رئیس جمهور فراری این کشور متهم کرد.
به نقل از اسپوتنیک، عبدالملک العجری، یکی از اعضای هیات مذاکره کننده انصارالله، در توئیتی نوشت: انگلیس در برخی از شبکه‌های ارتباطی یمن و برخی از کابل‌های زیردریایی از استان‌های جنوبی که از آنها پایگاه گرفته‌اند ، برای خدمت به اهداف استعماری خود فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد که این موضوع نقض آشکار حاکمیت یمن و حریم خصوصی شهروندان یمنی و با مشارکت شرم آور هتل نشینان (دولت مستعفی یمن) است.
اوایل ماه اوت، روزنامه انگلیسی "دیلی اکسپرس" نوشت که 40 سرباز نیروهای ویژه انگلیس به فرودگاه استان المهره در شرق یمن رفتند تا عوامل حمله به کشتی "مرسر استریت" متعلق به شرکت "زودیاک" در 30 ژوئیه گذشته را ردگیری کنند.
طبق نوشته این روزنامه، این تیم شامل یک واحد متخصص در جنگ سایبری است که می‌تواند استراق سمع کند. این تیم با نیروی عملیات ویژه ایالات متحده که قبلاً در منطقه بود، همکاری داشته و به آموزش کماندوهای نخبه سعودی کمک می‌کند.
سازمان اطلاعات آمریکا و اسرائیل بر این باورند که هواپیمای بدون سرنشین که کشتی مرسر استریت را هدف قرار داده بود از شرق یمن پرتاب و به سمت تانکر هدایت شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/271895/انصارالله-یمن،-انگلیس-را-به-جاسوسی-متهم-کرد
بستن   چاپ