ایرانیان جهان
تصمیم جنجالی دولت انگلیس برای افزایش مالیات‌ها
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 12:16:57
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / دولت جانسون در نظر دارد به منظور تامین منابع مالی لازم برای تغییرات در نظام رفاه اجتماعی، مالیات‌ها را افزایش دهد.
به نقل از دیلی میرور، قرار است بوریس جانسون، به همراه ریشی سوناک، وزیر خزانه داری و ساجد جاوید، وزیر بهداشت و درمان در نشست خبری تصمیم هایش را درباره افزایش مالیات‌ها اعلام کند.
بر این اساس، قرار است نخست وزیر انگلیس بخشی از مالیات‌ها را افزایش دهد تا بتواند هزینه تغییرات در نظام رفاه اجتماعی را تامین کند. با توجه به این که حزب محافظه کار در انتخابات عمومی پیشین در سال 2019 وعده داده بود مالیات‌ها را افزایش نخواهد داد، هرگونه افزایش مالیات موجب رویگردانی مردم از حزب حاکم خواهد شد.
انتظار می‌رود در نشست خبری دفتر نخست وزیری، بوریس جانسون اعلام کند مالیات بیمه ملی را 1.25 درصد برای شهروندان در سن اشتغال افزایش خواهد داد تا بتواند هزینه تغییرات در نظام رفاه اجتماعی را تامین کند. این افزایش برای افرادی که درآمد سالانه شان 30 هزار پوند است، 250 پوند در سال خواهد بود.
شماری از اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار از جمله ویلیام هیگ، رهبر اسبق این حزب هشدار داده اند شکستن وعده‌های انتخاباتی را رای دهندگان فراموش نخواهند کرد. ایان دانکن اسمیت، دیگر رهبر اسبق حزب محافظه کار انگلیس نیز اعلام کرده است افزایش مالیات ها، یک "شرمساری" است.
دولت جانسون هم اینک تحت انتقاد شدید حزب کارگر قرار دارد و افزایش مالیات‌ها می‌تواند شانس احزاب مخالف را برای پیروزی در انتخابات آینده افزایش دهد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/272235/تصمیم-جنجالی-دولت-انگلیس-برای-افزایش-مالیات‌ها
بستن   چاپ