ایرانیان جهان
آستین به منامه رسید
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 12:17:27
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزیر دفاع آمریکا که بمنظور تقدیر و تشکر از هم پیمانان کشورش در عملیات خروج از افغانستان در خاورمیانه حضور دارد به دیدار شاه بحرین رفت.
به نقل از خبرگزاری بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه این کشور در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره آخرین تحولات منطقه و جهان و همکاری‌های راهبردی دوجانبه به بحث و رایزنی پرداخت.
وی در دیدار خود با این مقام آمریکایی که در منامه برگزار شد بر تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه به کشور افغانستان و حمایت از مردم این کشور تأکید کرد.
وزیر دفاع آمریکا نیز از همکاری و کمک‌های بحرین برای خروج نیرو‌های آمریکایی و اتباع این کشور از افغانستان قدردانی و تشکر کرد.
وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا این روز‌ها به بهانه تقدیر و تشکر از هم پیمانان خود در خاورمیانه به سر می‌برند، دوشنبه شب نیز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و رایزنی کردند.
پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود که وزیر دفاع آمریکا قرار است به 4 کشور حوزه خلیج فارس سفر کند و در پی آن ضمن ملاقات با شرکای منطقه‌ای از آن‌ها برای همکاری در عملیات خروج از افغانستان تشکر کند.
بر اساس این گزارش، رئیس پنتاگون قرار است طی این دیدار‌ها بر روابط دفاعی قوی آمریکا در منطقه تاکید داشته باشد و از سوی دیگر با نیرو‌های آمریکایی و کارکنان دولت ملاقات کند تا از آن‌ها به دلیل مهارت و حرفه‌ای که در تخلیه انجام دادند، قدردانی کند!
قطر میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ آمریکایی است که گذرگاهی برای تخلیه 55 هزار نفر در افغانستان شد که از این کشور تخلیه شدند. این رقم تقریبا نیمی از افرادی را شامل می‌شود که نیرو‌های خارجی به رهبری آمریکا پس از تسلط طالبان آن‌ها را تخلیه کرده بودند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/272238/آستین-به-منامه-رسید
بستن   چاپ