ایرانیان جهان
انتشار ویدئوی جدید اف‌بی‌آی از مظنون کارگذاری بمب در اطراف کنگره آمریکا
پنجشنبه 18 شهريور 1400 - 18:13:53
ایرانیان جهان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

باشگاه خبرنگاران / اداره تحقیقات فدرال آمریکا ویدئوی جدیدی از فرد مظنون به کارگذاری بمبی در اطراف کنگره آمریکا پیش از حملات سال گذشته میلادی منتشر کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ویدئویی جدید از فردی منتشر کرده است که ساعاتی پیش از حملات به کنگره آمریکا در ماه ژانویه (دی) سال گذشته بمبی را در اطراف ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی کارگذاشته است.
در این فیلم این فرد که شلوار جین و لباس هودی بر تن دارد، با کیفی در دست، قدم زنان به سمت نیمکتی در پارک اطراف کنگره آمریکا می‌رود. اف‌بی‌آی می‌گوید این فیلم از جمله فیلم‌های ثبت شده در مسیریست که آن‌ها مظنون به کارگذاشته شدن بمب‌های متعددی هستند.
این بمب شامگاه تاریخ 5 ژانویه (15 دی 1398) کارگذاشته شد و فردای آن روز حدود ساعت 1 بعد از ظهر به وقت محلی کشف شد.
دفتر اداره تحقیقات فدرال آمریکا در این باره گفت: «اف‌بی‌آی تاکنون در راستای این تحقیق، بیش از 800 مصاحبه انجام داده است، همچنین تاکنون بیش از 23 هزار فایل ویدئویی و بیش از 300 مورد حائز اهمیت در این باره ضبط شده است.»
این اداره برای ارائه نکات و سرنخ‌های مفید در این تحقیقات 100 هزار دلار در نظر گرفته است. تاکنون دستکم 638 نفر در جریان تحقیقات درباره حملات به کنگره آمریکا بازداشت شده‌اند.
پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ، عده‌ای از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، در اعتراض به نتایج اعلامی به خیابان‌ها ریختند.
بعد از شدت گرفتن این تظاهرات گروهی که گفته می‌شود با هدایت مستقیم دونالد ترامپ مدیریت می‌شدند، به ساختمان اصلی کنگره حمله ور شدند که در پی آن، وضعیت امنیتی فوق العاده و حالت جنگی در پایتخت آمریکا اعلام شد. پس از گذشت حدود 6 ماه از این اتفاق حصارکشی‌های بتونی اطراف ساختمان کنگره به دستور مقامات امنیتی واشنگتن برداشته شد.
چندی پیش، اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات سال گذشته در این کشور از سوی کمیته منتخب برگزار شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273156/انتشار-ویدئوی-جدید-اف‌بی‌آی-از-مظنون-کارگذاری-بمب-در-اطراف-کنگره-آمریکا
بستن   چاپ