ایرانیان جهان
دورخیز وزیر محبوب ژاپنی برای رسیدن به نخست وزیری
جمعه 19 شهريور 1400 - 14:55:18
ایرانیان جهان - ایرنا / «کونو تارو» وزیر محبوب ناظر بر واکسیناسیون کرونا در ژاپن قرار است نامزدی اش برای رهبری حزب حاکم را اعلام کند و در نتیجه احتمالا نخست وزیر بعدی این کشور باشد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، کونو سومین نامزدی بود که برای برعهده گرفتن ریاست حزب لیبرال دموکرات ژاپن اعلام آمادگی کرد، زمانی که خبر استعفای «سوگا یوشیهیده» نخست وزیر این کشور منتشر شد.
به نظر می رسد کونو در این رقابت بر «کیشیده فومیو» وزیر امور خارجه سابق و «تاکایچی سانائه» وزیر کشور سابق ژاپن برتری دارد.
نزدیک به یک سوم از افراد ژاپنی که هفته گذشته در یک نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که کونو 58 ساله که فارغ التحصیل دانشگاه جورج تاون آمریکاست، بهترین گزینه برای جانشینی سوگا است.
پیروز انتخابات 29 سپتامبر (7 مهر) اعضای حزب حاکم و قانونگذارانش هرکه باشد، نخست وزیر نیز خواهد بود، زیرا حزب لیبرال دموکرات اکثریت را در مجلس سفلای پارلمان ژاپن در اختیار دارد.
در پی تصمیم ناگهانی سوگا یوشیهیده برای عدم نامزدی در رأی گیری درون حزبی به منظور گزینش ریاست جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات، نامزدهای احتمالی در این حزب در حال تشدید مبارزه انتخاباتی خود جهت جانشینی او هستند.
سوگا گفته که در رای گیری آتی برای گزینش رهبر جدید حزب کاندید نخواهد شد و می خواهد بر اقدامات مقابله با ابتلا به کرونا تمرکز کند. تصمیم سوگا بدین معنی است که با پایان دوره ریاستش بر حزب لیبرال دموکرات ژاپن در پایان ماه سپتامبر، از سمت نخست وزیری کنار خواهد رفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273263/دورخیز-وزیر-محبوب-ژاپنی-برای-رسیدن-به-نخست-وزیری
بستن   چاپ