ایرانیان جهان
ترکیه مدعی کشته شدن 6 عضو پ.ک.ک شد
جمعه 19 شهريور 1400 - 18:00:16
ایرانیان جهان - فارس / وزارت دفاع ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت که در حمله ارتش این کشور در شمال عراق 6 عضو گروه «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) کشته شده‌اند.
به نوشته دیلی صاباح، وزارت دفاع ترکیه اشاره‌ای به نوع حمله نکرده و صرفا نوشته که این حمله در منطقه عملیاتی «چنگال برق» در شمال عراق صورت گرفته است و ارتش ترکیه به حملات خود علیه عناصر پ.ک.ک ادامه خواهند داد.
ترکیه در تاریخ 23 آوریل (سوم اردیبهشت) از آغاز دو عملیات «چنگال برق» و «چنگال صاعقه» به طور همزمان در مناطق «متینا» و «افشین پاسیان» در شمال عراق علیه پ.ک.ک خبر داد.
پیش از آن نیز عملیات «چنگال عقاب» در دو مرحله علیه نیروهای پ.ک.ک در کوههای قندیل عراق صورت گرفته بود. این حملات که به صورت زمینی، هوایی و توپخانه است تاکنون اعتراض دولت و پارلمان عراق را در پی داشته است.
«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء شامگاه چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که در ماه گذشته میلادی (آگوست) 26 نظامی و غیر نظامی عراقی در حملات ارتش ترکیه در شمال عراق کشته شده‌اند.
به گفته او، از این تعداد 23 نفر در دهوک و دو نفر در سلیمانیه و یک نفر در اربیل کشته شده‌اند. الشمری با انتقاد از دولت و احزاب عراق گفت: «تمام این‌ اتفاقات در سایه سکوت مشکوک دولت و سیاسیون رخ می‌دهد.»
در تاریخ دوم شهریور 20 فروند جنگنده ترکیه طی عملیات وسیع تا عمق 200 کیلومتری حریم هوایی عراق نفوذ کرده و 28 موضع متعلق به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را در مناطق کوهستانی معروف به منطقه «آسوس» هدف قرار دادند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273296/ترکیه-مدعی-کشته-شدن-6-عضو-پکک-شد
بستن   چاپ