ایرانیان جهان
نجیب میقاتی: امیدواریم جلوی سقوط اقتصادی لبنان را بگیریم
شنبه 20 شهريور 1400 - 09:51:36
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / نخست وزیر لبنان در اظهاراتی ضمن اعلام اهداف دولت جدید خود، اعلام کرد که برای جلوگیری از سقوط لبنان همه تلاش خود را خواهد کرد.
نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری «الشرق» تأکید کرد که هر کسی بخواهد در کار دولت مانع تراشی کند سریعا اخراج خواهد شد.
میقاتی در این مصاحبه گفت: «طرح نجات ملی وجود دارد و برای دستیابی به آن تلاش خواهیم کرد. این دولت وظایف خاصی در 4 نقطه دارد، از جمله مقابله با بیماری کرونا، رسیدگی به خسارات مادی ناشی از انفجار بندر بیروت، اصلاحات به طور کلی و انتخابات پارلمانی.»
او با بیان اینکه با همه سران کشور‌های عربی ارتباط برقرار می‌کند، گفت: «ما می‌توانیم با کشور‌های عربی رابطه‌ای عالی داشته باشیم و از شورای همکاری خلیج فارس نیز به دنبال حمایت هستیم.»
وی در ادامه افزود: «من با همه سران کشور‌های عربی ارتباط خواهم داشت و برای توقف فروپاشی لبنان که هرگز نمی‌تواند از مناطق عرب نشین جدا شود، کمک خواهم کرد.»
نخست وزیر لبنان با اعلام اینکه دولت از هفته آینده تماس‌های خود را با صندوق بین المللی پول آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: «پس از کسب اعتماد پارلمانی، با کشور‌های خارجی تماس برقرار خواهیم کرد. ما باید پس از 13 ماه وقفه سیاسی، این خلاء را پر کنیم.»
میقاتی با اشاره به اینکه بحران در لبنان فراتر از توصیف است گفت: «ما به یک ماه زمان نیاز داریم تا بتوانیم با صندوق بین المللی پول ارتباط برقرار کنیم تا برخی از قوانین را وضع کنیم. اصلاحات در لبنان ممکن است به زمان نیاز داشته باشد؛ و ما برای جلوگیری از سقوط ازاد لبنان، همه تلاش خود را خواهیم کرد.»
میقاتی با امید به پیشرفت در مذاکرات با صندوق بین المللی پول، گفت: «ما شرایط صندوق بین المللی پول را اعمال می‌کنیم و منتظر کمک آن هستیم.»
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، روز جمعه پس از دیدار با «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه این کشور در بیروت و با حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، فرمان تشکیل دولت جدید را امضا کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273375/نجیب-میقاتی--امیدواریم-جلوی-سقوط-اقتصادی-لبنان-را-بگیریم
بستن   چاپ