ایرانیان جهان
مسعود بارزانی: انتخابات آتی سرنوشت‌ساز است
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 11:31:57
ایرانیان جهان - ایسنا / رئیس حزب دموکرات کردستان عراق با اشاره به اینکه انتقاداتی درباره قانون انتخابات و تقسیم کرسی‌ها دارد و آن را عادلانه نمی‌داند گفت: به خاطر مصلحت عمومی و حفظ توازن در انتخابات شرکت می‌کنیم.
به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، حزب دموکرات کردستان، حزب حاکم اقلیم کردستان عراق تبلیغات انتخاباتی خود را برای پنجمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، آغاز کرد.
تبلیغات این حزب در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق و با حضور مسعود بارزانی، رئیس این حزب، نیچروان بارزانی، معاون او در این حزب و رئیس اقلیم و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم آغاز شد.
مسعود بارزانی در حاشیه آغاز این تبلیغات اظهار کرد: در این روز مقدس در اینجا جمع شدیم تا کمپین انتخاباتی و کاندیداها را اعلام کنیم.
رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: این انقلاب(خیزش کردها علیه حزب بعث عراق) طرح‌های دشمن را ناکام گذاشت و قبله‌گاهی برای مبارزه سراسر عراق شد.
او افزود: تنها یک ماه تا انتخابات باقی مانده و ما چند انتقاد از قانون انتخابات و تقسیم کرسی‌های استان‌ها داریم و از آنجایی که سرشماری رسمی انجام نشده، هیچ عدالتی در این قانون وجود ندارد اما برای مصلحت عمومی و حفظ توازن تصمیم گرفتیم در انتخابات شرکت کنیم.
رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در ادامه گفت: امیدواریم انتخابات شفاف باشد و تقلبی در آن نشود و این همان چیزی است که سازمان ملل نیز می‌خواهد.
بارزانی تاکید کرد: در انتخابات قبلی حزب دموکرات کردستان نه در سطح اقلیم بلکه در سطح عراق حزب اول شد، قطعا این مساله با حمایت و تلاش‌های کادر و اعضای حزب محقق شد و امیدوارم که در این انتخابات نیز حزب اول شود.
رهبر اقلیم کردستان عراق در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات آتی سرنوشت‌ساز است، از تمامی اعضا و حامیان حزب دموکرات کردستان برای حضور در انتخابات دعوت کرده و حفظ امنیت و ثبات کمپین انتخاباتی و اجتناب از اتهام‌زنی و اقدامات تحریک‌آمیز را خواستار شد.
او افزود: شاید برخی شکایاتی داشته باشند اما باید آنها را به بعد از انتخابات موکول کنیم، ما تنها باید برای حمایت از حزب دموکرات کردستان و پیروزی آن تلاش کنیم.
بارزانی در ادامه گفت: در داخل اقلیم امیدواریم همه طرف‌ها به خود بازگردند و به جای اینکه یکدیگر را تحقیر کنیم، با هم همکاری کنیم. در سطح عراق نیز امیدواریم که مشکلات و اختلاف‌نظرها میان بغداد و اربیل برطرف شوند و فکر می‌کنم زمان آن رسیده که راه‌حل‌های اساسی برای این مشکلات وجود داشته باشند.
رئیس حزب دموکرات کردستان با اشاره به اینکه "در عراق مشارکتی باقی نمانده" گفت: مشکل ما بودجه نیست زیرا بودجه حق همه است مشکل ما مشارکت است.
فاضل میرانی، مسؤول دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان نیز اظهار کرد: این روز را برای آغاز کمپین انتخاباتی انتخاب کردیم چون مصادف با یازدهمین سالگرد آغاز انقلاب سپتامبر است، انقلابی که نمی‌توان سالگرد آن را برگزار نکرد. وضعیت حال حاضر ما نتیجه همان انقلاب است، به یاد داریم که بارزانی کمیته‌ای تشکیل داد تا با دولت عراق درباره فدرالیسم گفتگو کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273646/مسعود-بارزانی--انتخابات-آتی-سرنوشت‌ساز-است
بستن   چاپ