ایرانیان جهان
جمهوری چک حکومت طالبان را به رسمیت نمی شناسد
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 08:43:40
ایرانیان جهان - مهر / وزیر خارجه جمهوری چک در سخنانی گفت که به رغم عدم شناسایی رسمی حکومت طالبان از سوی مقامات پراگ، جمهوری چک مجبور است که خطوط ارتباطی خود با طالبان را همچنان حفظ کند.
به نقل از اسپوتنیک، «یاکوب کولهانیک» وزیر خارجه جمهوری چک روز یکشنبه با اشاره به عدم به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان از سوی مقامات پراگ، تأکید کرد که این کشور اروپایی مجبور خواهد بود خطوط ارتباطی خود با طالبان را همچنان حفظ کند.
وزیر خارجه جمهوری چک پیش از سفر خود به مقصد امارات متحده عربی و عربستان سعودی خطاب به خبرنگاران گفت: «ما خود را در شرایطی یافتیم که طالبان رؤسای جدید افغانستان هستند. من از این وضعیت خوشحال نیستم؛ اما ما باید واقعیت را همانطور که هست، بپذیریم».
وی در ادامه افزود که حفظ برخی خطوط ارتباطی با گروه طالبان همچنان لازم و ضروری است.
یاکوب کولهانیک همچنین به نمایندگی از جمهوری چک به صراحت اعلام کرد که «این جمهوری حکومت طالبان را تحت هیچ شرایطی به رسمیت نمی شناسد».
وزیر خارجه چک همچنین بر اهمیت در پیش گرفتن یک رویکرد مشترک از سوی اتحادیه اروپا در قبال طالبان تأکید کرد.
کولهانیک همچنین با اعلام آمادگی این کشور برای رسیدگی و حل و فصل موضوعات مربوط به مهاجرت در منطقه گفت که این کشور مسلماً خواهان ورود مهاجران غیرقانونی از افغانستان به داخل خاک اروپا نیست.
گفتنی است، در پی سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان و کنترل طالبان بر اکثر بخشهای این کشور، بحث و گفتگو درباره تحولات افغانستان حتی دستورکار بین المللی را تحت الشعاع قرار داده و سبب شده که قدرتهای مهم جهانی و منطقه ای تلاش کنند تا راههایی برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه آسیای مرکزی بیابند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273854/جمهوری-چک-حکومت-طالبان-را-به-رسمیت-نمی-شناسد
بستن   چاپ