ایرانیان جهان
سهم 15 درصدی تعاونی ها در اشتغال استان سمنان
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 09:41:24
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ١5 درصد از اشتغال استان ثمره فعالیت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان افزود: در استان سمنان یکهزار و ١٠ 6 تعاونی فعال وجود دارد و با وجود این که استان ٩ دهم درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، تعاونی‌های استان ١.٢ درصد تعاونی‌های کشور را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به ایجاد ١ 4 هزار و 455 شغل از سوی تعاونی‌های فعال استان سمنان گفت: با توجه به ایجاد ١٢٠ هزار شغل در بخش کارگری و کارفرمایی استان سمنان، ٩ 5 هزار شغل در بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها ایجاد شده که سهم قابل توجهی است.
غنیان با اشاره به حوزه فعالیت تعاونی‌های استان سمنان تاکید کرد: بخش کشاورزی با 4 ٠ درصد بیشترین سهم را در بین تعاونی‌های استان دارد، ٢٠ درصد تعاونی‌های استان در بخش صنعت و 4 ٠ درصد نیز در سایر حوزه‌ها فعالند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به خدمات آموزشی، ترویجی و ارایه تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها گفت: این اداره کل در بخش‌هایی مانند توانمندسازی، آموزش، ترویج، استاندارد و برندسازی در کمک به تعاونی‌ها هفت میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته در اختیار تعاونی‌ها قرار داده است.
وی اذعان داشت: تعاونی ها به سه گروه تولیدی، توزیعی و خدماتی تقسیم‌بندی می‌شوند تا زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را از تولید تا مصرف تکمیل کنند و بخشی از رونق چرخه اقتصادی کشور باشند.
غنیان گفت: تعاونی‌ها از تجمیع سرمایه‌های مردمی برای اشتغالزایی و با هدف کاهش فقر، رونق تولید، توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در قانون پیش‌بینی شده اند.
22 شهریور 1400 09:00
کد خبر : 245,005
کلیدواژه ها: تعاون,اشتغال,کاهش فقر,رونق تولید,عدالت اجتماعی,غنیان,مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273879/سهم-15-درصدی-تعاونی-ها-در-اشتغال-استان-سمنان
بستن   چاپ