ایرانیان جهان
13 تعاونی استان سمنان تقدیر شدند
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 11:41:07
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون، شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان سمنان، همزمان به صورت ویدئوکنفرانس با جشنواره تعاونی های برتر ملی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان ضمن تبریک هفته پرافتخار تعاون، هدف از برگزاری این جشنواره‌ را ایجاد انگیزه در بین تعاونی‌ها و مهم‌تر از آن الگوسازی برای جوانان تحصیل دانست و گفت: تعاونی ها در بسیاری از برهه های حساس نظام همچون دوران جنگ، ابتدای انقلاب و سایر موارد، بسیاری از بحران ها را مدیریت و رفع کردند.
وی از تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: لازم است با رویکرد بحث اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن تعاون، توجه ویژه ای به بحث تعاونی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: اشتغال نیروهای متخصص و تحصیل کرده یکی از مزیت های اصلی و مهم تعاونی هاست.
غنیان با اشاره به این که در این جشنواره از 13 تعاونی تجلیل به عمل خواهد آمد، گفت: ما در 6 گرایش در تعاونی های استان، توانستیم امتیازات لازم برای شرکت در بخش تعاونی های برتر ملی را کسب کنیم و 7 تعاونی استان با احتساب امتیازات کسب شده، شایسته تقدیر در استان شناخته شده اند.
وی تصریح کرد: در سال 99 ، تعداد 4 تعاونی از استان سمنان در بخش ملی تقدیر شدند و در سال جاری نیز یک تعاونی از استان در بین 15 تعاونی برتر ملی کشور قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در پایان به اشتغال 15درصدی ایجاد شده توسط تعاونی ها در استان سمنان اشاره کرد و افزود: 12 تعاونی صادرکننده در استان وجود دارد که سالانه بالغ بر 20 میلیون دلار صادرات را به کشور های مختلف جهان دارند.
22 شهریور 1400 11:06
کد خبر : 245,030
کلیدواژه ها: جشنواره,تعاونی برتر,هفته تعاون,وزیرتعاون,غنیان,سمنان
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/273919/13-تعاونی-استان-سمنان-تقدیر-شدند
بستن   چاپ