ایرانیان جهان
اردبیل صاحب عنوان تعاونی برتر در سطح ملی شد
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 16:39:29
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: شرکت تعاونی عمران کارا از اردبیل صاحب عنوان برتر ملی در شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های کشور برتر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و استانی همزمان با بزرگداشت هفته تعاون در محل استانداری اردبیل برگزار شد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در این جشنواره 13 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف به عنوان برتر و شایسته تقدیر استانی و تعاونی عمران کارا به عنوان برتر ملی شناخته شد.
وی با اشاره به فعالیت اقتصادی تعداد 1 هزار و 920 شرکت تعاونی در استان افزود: از این تعداد حوزه‌های کشاورزی و خدمات بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.
رحیم‌زاده شرکت‌های تعاونی را یکی از بازوان اقتصادی کشور دانست و گفت: با توجه به شرایط تحریم و کرونا در سال گذشته شرکت‌های تعاونی موفق به صادرات 11 میلیون دلاری شدند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به لزوم رسیدن بخش تعاون به 25 درصد از سهم اقتصادی خود در کشور افزود: هم‌اکنون 15 درصد از ظرفیت اشتغال استان مربوط به بخش تعاون است و تلاش می شود با توسعه تعاونی های موفق بر تعداد این رقم بی افزاییم.
وی با بیان ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده جهت حمایت از بخش تعاون اظهار کرد: معافیت 25 درصدی از مالیات و ارایه تسهیلات حمایتی از جمله مشوق های قانونی برای این بخش مهم اقتصادی کشور است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه از برگزاری دوره های توانمندسازی شرکت‌های تعاونی با هدف شناسایی واحدهای فناور و خلاق این استان برای تبدیل به تعاونی های دانش بنیان خبر داد.
گفتنی است افتتاح نمادین 6 طرح تعاونی با اشتغال 165 نفر و سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان همزمان با افتتاح 268 طرح تعاونی در سراسر کشور نیز انجام شد.
22 شهریور 1400 13:27
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل |
کد خبر : 245,127
کلیدواژه ها: تجلیل از تعاونی های برتر ملی,شرکت تعاونی عمران کار,تعاونی های برتر استان اردبیل
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274010/اردبیل-صاحب-عنوان-تعاونی-برتر-در-سطح-ملی-شد
بستن   چاپ