ایرانیان جهان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صادرات 458 هزار دلاری تعاونی ها خراسان شمالی خبر داد
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 16:39:49
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سرمایه تعاونی های استان 520 میلیارد ریال و صادرات آن ها در سال جاری 458 هزار دلار است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجموع درآمد های این تعاونی ها را در سال گذشته 620 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: کرونا بر روند فعالیت این بخش اقتصادی نیز اثر منفی گذاشته است.
وی از تشکیل 250 تعاونی در پنج سال اخیر خبر داد و افزود: به طور متوسط سالانه 50 تعاونی در استان تشکیل شده و در مجموع میزان اشتغالزایی آن ها در این سال ها نیز پنج هزار و 535 نفر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از نظارت های مستمر بر روند فعالیت های این تعاونی ها نیز خبر داد و گفت: از سال گذشته تا کنون چهار هزار و 88 بازدید نظارتی از این تعاونی ها صورت گرفته است.
وی از فعالیت 50 تعاونی برتر در استان خبر داد و گفت: این تعاونی ها امسال با توجه به نوع فعالیت ها و میزان درآمدزایی به عنوان تعاونی برتر انتخاب شده اند.
نوری اظهار داشت: برای تحقق 25درصدی سهم تعاون در اقتصاد و اشتغال باید تلاشی همه جانبه انجام شود اما با توجه به این که رغبت مردم به کار گروهی، سرمایه اجتماعی و اعتماد نسبت به تعاونی ها کم شده راهی سخت در پیش داریم در حالی که راه وصول نتیجه موثر و اثر بخش برای بخش اقتصاد، تعاون است.
وی گفت: برای رسیدن به این هدف باید برای حذف رانت ها و اعتمادسازی مردم به بخش تعاون اقدام کنیم.
22 شهریور 1400 12:27
روابط عمومی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی |
کد خبر : 244,916
کلیدواژه ها: صادرات,تعاونیهای خراسان شمالی,تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی,
نظرات بینندگان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274012/مدیر-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-از-صادرات-458-هزار-دلاری-تعاونی-ها-خراسان-شمالی-خبر-داد
بستن   چاپ